AMIC
Notícies

Qui rescatarà els mitjans?
Divendres, 22 de juny 2012
La situació al sector comença a ser agònica. I no n’hi ha per menys. Les empreses, en números vermells crònics i les perspectives de negoci publicitari o de la circulació dels rotatius empitjorant a les portes d’un segon semestre que apunta a ser catastròfic. El context econòmic agreuja la situació, un pèl més cada dia que passa. Tots els indicadors i magnituds, a la baixa. I la moral dels professionals, per terra.

Nova onada d’acomiadaments massius al sector. La SER anuncia 200 sortides forçoses més desprès d’haver acumulat ja 258 acomiadaments; a la planta d’impressió de Godó, 29 treballadors més aniran al carrer; El Punt Avui continua retallant els sous (ara un 15% addicional i ja porten quatre ERO en pocs mesos) en una crisi laboral que el devora incapaç de finalitzar d’una punyetera vegada la seva reestructuració; els de l’Ara, amb una circulació del rotatiu sota mínims, fregant la línia vermella del punt de no retorn (sempre els hi quedarà París i el web).

Més. De tots els colors i de totes les dimensions: a Prisa es planeja una intervenció (paraulota de moda) en tota regla per part dels creditors financers ; els empleats de Negocio porten cinc mesos sense cobrar i l’editora presenta un preconcurs de creditors; Intereconomía en bancarrota; el futur d’Ona FM, en entredit; Canal Català contra les cordes; L’Hospitalet, tristament pionera en el desmantellament dels mitjans locals, tanca la seva ràdio municipal en FM… Petits i grans, tots retallant i reestructurant (eufemisme?). Arreu de Catalunya una multitud variada de municipis encongeixen les seves –fins fa poc– intocables empreses de comunicació, reduint les estructures a tort i dret, i amb una espiral imparable de retallades que no tenen fi.

Més. Tots els grans grups han anunciat que revisaran a la baixa els seus pressupostos desprès d’una primera gran reestructuració que ja ha estat sonada. Les patronals del sector criden a la concentració dels mitjans per la via que sigui: aplicar sinergies producte de les fusions sempre és millor que el tancament pur i dur i sense pal•liatius… Però, no és massa tard? A tot això, editar en català i en un mitjà local comença a ser una heroïcitat. A València, ni això: simplement queda el silenci característic després del naufragi.

Qui rescatarà els mitjans de comunicació?

                    
Associa't   Planifica una campanya   Innovació   Notícies   Qui som   Junta   Objectius   Serveis   25 anys   Mitjans digitals   Mitjans en paper   Contacta'ns   
Amb el suport de:
Amb la col·laboració de:
Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies   Gestiona les teves preferències de cookies