AMIC
Notícies

Neix Trobasons, el web que reuneix la música en occità
Dilluns, 18 de març 2019

El web Trobasons s’ha posat en marxa amb l’objectiu de reunir tota la música que utilitzen o han utilitzat l’occità com a llengua de producció artística. Es tracta d’una proposta inèdita a la xarxa que arrenca amb més de 100 grups, 350 àlbums i més de 3.000 cançons. Els continguts s’aniran ampliant de manera significativa en les setmanes vinents.
El web ha recopilat tota la producció musical en occità i l’ha catalogat per artista, disc i cançó. Els usuaris podran accedir a les lletres de cançons, als àudios i vídeos (agregats de Youtube, Spotify o Deezer) i l’accés directe a les principals botigues digitals (iTunes, Amazon, Google Music).
Trobasons és un projecte ideat i liderat per l’equip responsable de Viasona, l’enciclopèdia digital de la música en català impulsada el 2010. “La posada en marxa d’aquest projecte ha de servir  d’estímul a artistes per a produir en occità, i de retruc, al poble aranès per a conèixer la riquesa de la producció musical”, assenyala el seu responsable, Joan Bernà. “A més, amb una eina com Trobasons es pretén també contribuir a la promoció i divulgació de la música en occità i esdevenir una plataforma per donar visibilitat als diferents projectes”, afegeix.

 


                    
Associa't   Planifica una campanya   Innovació   Notícies   Qui som   Junta   Objectius   Serveis   25 anys   Mitjans digitals   Mitjans en paper   Contacta'ns   
Amb el suport de:
Amb la col·laboració de:
Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies   Gestiona les teves preferències de cookies