AMIC
Notícies

Els guanyadors dels Premis Núvol 2017
Dimecres, 3 de gener 2018

El digital de la cultura, Núvol, ha presentat els guanyadors dels Premis Núvol d’enguany. Uns guardons que tenen com a objectiu posar en valor la feina dels joves talents artístics, representats en cadascuna de les seccions de la publicació online. Aquesta edició, a més, té la particularitat que tots els guanyadors són menors de 40 anys.

  • Premi Calàndria, dedicat a la poesia i la cançó: S’ha entregat a una de les veus més reveladores del pop rock català, Xarim Aresté. Núvol l’ha escollit per la seva sonoritat contemporània, juntament per la poètica atemporal de les seves cançons.
  • Premi Punt de Llibre, de l’àrea de l’escriptura i literatura: Ha anat a parar en mans de Maria Guasch, l’escriptora que ha enguany ha publicat Els fills de Llacuna Park, una novel·la de qualitat literària exquisida.
  • Premi Homo Fabra, dedicat a la llengua: S’ha donat a Antònia Escandell, autora de la traducció al català de Solenoide, de Mircea Cărtărescu.
  • Premi El Web Negre, sobre l’art de la vinyeta: L’ha guanyat Carlos Villafranca, conegut com a Tres, ninotaire que col·labora a Núvol, El Triangle, la Directa, Cartoon Movement i La Quera.
  • Premi L’Apuntador, de l’àmbit de les arts escèniques: S’ha decantat per Carla Rovira, directora de Màtria, un dels èxits de les darreres edicions de FiraTàrrega i Temporada Alta
  • Premi Cast@fiore, dedicat a l’òpera i música: Ha estat per Luis Codera Puzo i la seva ensemble CrossingLines per ser grans agents propulsors de la nova música a Catalunya.
  • Premi Pantalles, sobre l’audiovisual: Carla Simón s’ha emportat aquest guardó gràcies a la seva pel·lícula Estiu 1993, òpera prima que l’ha posat a les portades de tots els mitjans culturals i que li ha valgut premis al festival de Màlaga i a la Berlinale.
  • Premi Galeries, de la temàtica d’art i museus: L’ha guanyat Joana Hurtado, comissària d’exposició La dissidència Nostàlgica, que tracta sobre la memòria i la nostàlgia.
  • Premi Sa Il·lustríssima, d’il·lustració: S’ha entregat a Flavita Banana, l’artista que està triomfant a les xarxes gràcies al seu humor punyent, cru i sincer, amb il·lustracions senzilles que parlen sobre les relacions humanes.
  • Premi La ruta del jazz: El premi del jazz l’ha guanyat Santi de la Rubia gràcies al seu disc Broken Line.

                    
Associa't   Planifica una campanya   Innovació   Notícies   Qui som   Junta   Objectius   Serveis   25 anys   Mitjans digitals   Mitjans en paper   Contacta'ns   
Amb el suport de:
Amb la col·laboració de:
Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies   Gestiona les teves preferències de cookies