Notícies

Nerea Sanfe i Gori Masip presentaran la gala de la primera edició dels Premis CRIT el pròxim 20 de juny
Dimecres, 11 de juny 2025
AMIC

Els conductors de la gala han respost algunes preguntes i han avançat diversos detalls sobre l’entrega de premis que se celebrarà aquest mes de juny al Teatre Nacional de Catalunya
 
La periodista i reportera de TV3, Nerea Sanfe - coneguda pel seu pas per l’APM? i altres projectes - i el meteoròleg de 3Cat, Gori Masip, seran els encarregats de conduir la gala de la primera edició dels Premis CRIT, dedicats a reconèixer la creació de contingut digital en català. L’acte se celebrarà el 20 de juny al Teatre Nacional de Catalunya i serà retransmès en directe per 3Cat.
 
La gala comptarà amb actuacions en directe i diverses sorpreses que, de moment, no es poden revelar. L’objectiu és convertir aquest esdeveniment en un gran punt de trobada per reconèixer, impulsar i professionalitzar el sector de la creació de continguts en llengua catalana.
 
Nerea Sanfe i Gori Masip ens han compartit algunes impressions i primícies sobre la gala.
 
Com us vau sentir quan us van proposar presentar la gala dels Premis CRIT?
 
Gori (G): Va ser una sensació molt especial. És una gran oportunitat per explorar nous formats i sortir dels canals més tradicionals com la televisió i la ràdio i fer un salt a presentar una gala al Teatre Nacional de Catalunya.
 
Nerea (N): En el meu cas molt contenta perquè aquests premis ja fa anys que es fan a València i enguany són els premis en majúscules. Em fa molta il·lusió perquè tot el que sigui festa i, sobretot, impulsar el contingut en català - la nostra llengua - sempre és benvingut. Estic segura que serà molt divertit.
 
Quin impacte creieu que pot tenir una gala com aquesta per al contingut en català?
 
G: Penso que és molt important celebrar aquest tipus de gala perquè, a banda de promocionar la llengua catalana i la creació del contingut en català, el que es fa és donar oportunitats als creadors de contingut més petits a l’hora de potenciar-se i visibilitzar-se, en resum reconèixer la seva feina, ja que és igualment valuosa.
 
N: Considero que és molt necessari i, a més, cal aprofitar que tenim aquest ventall de possibilitats i el fet que tenim moltíssima gent validíssima fent contingut en català a les xarxes socials. A més, també t'he de dir, Gori: si hi ha festa, tot s'hi val.
 
 
Teniu algun ritual a l'hora de presentar actes, programes... o enfrontar-vos a grans reptes com aquests?
 
G: En aquest cas, la Nerea té més experiència, per a mi és la primera gran gala que presento, per tant, rituals no en tinc gaires, perquè no m'hi he trobat abans. Penso que els nervis m'entraran el dia abans o poques hores abans de començar, quan vegi la platea plena m’imagino que ja diré, ostres, això va de debò... però caldrà tranquil·litzar-se com es pugui.
 
N: Jo no en tinc cap, la cosa és estar tranquil, saber-se el guió, saber el que volem dir, tindre-ho clar, passar-ho bé i Gori... ja t’explicaré jo el meu ritual, però en privat.
 
I si us demanem que us mulleu una mica, ens podríeu dir si teniu algun projecte o algun creador dels territoris de parla catalana que vulgueu destacar?
 
G: A mi és que m'agrada més mullar-me en altres aspectes...
 
N: És clar, tu ets molt de pluja, no? Jo em mullaré! He de dir que del País Valencià n’hi ha moltíssims i com que jo soc bona valenciana granaré cap a casa. Ara mateix consumeixo molt i m’encanta la Julieta Betancor, que és una tia validíssima que ara s'ha obert un compte de TikTok ella sola i em flipa. I de Catalunya us diré l’Arrabassada, que és un pòdcast que està nominat, però mira jo tinc debilitat per aquestes persones, ho fan molt bé, a més és que són molt crítics, divertits i em van convidar la primera temporada.
 
I per acabar, algun secret o sorpresa que ens pugueu avançar sobre el que passarà a la gala del pròxim 20 de juny al Teatre Nacional de Catalunya?
 
G: Jo crec que alguna cosa podem dir, no?
 
N: No massa, perquè si no, no vindreu a la gala i això està per vore.
 
G: Tindrem diverses actuacions i una d'elles jo crec que molt inesperada, però molt vol dir MOLT!


N: O sigui, mira, encara donarem una mica més d’exclusiva... hi ha una col·laboració! I ja està, no podem dir res més.

 

 


                    
Associa't   Planifica una campanya   Innovació   Notícies   Qui som   Junta   Objectius   Serveis   25 anys   Mitjans digitals   Mitjans en paper   Contacta'ns   
Amb el suport de:
Amb la col·laboració de:
Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies   Gestiona les teves preferències de cookies