Pexels
Dincat reclama el compromís i la responsabilitat de les administracions públiques, i de la societat en general, per impulsar iniciatives que avancin cap a la igualtat de gènere tenint en compte el col·lectiu

 









 

 

Sis de cada deu dones amb discapacitat intel·lectual no ha triat els anticonceptius que utilitza
Dincat denuncia la gran discriminació que pateix el col·lectiu en l'accés als drets sexuals i reproductius

Sis de cada deu dones amb discapacitat intel·lectual declara que no ha triat els anticonceptius que utilitza i el 83% no manté relacions sexuals actualment, segons un estudi impulsat per Plena Inclusió Espanya. Una de les principals denúncies del col·lectiu, amb motiu del 8-M, és la gran discriminació que pateixen les dones amb relació a l'accés als drets sexuals i reproductius.

Les dones del col·lectiu pateixen una discriminació interseccional pel fet de ser dones i tenir una discapacitat al mateix temps. Menor accés a l'educació, una taxa d'atur més elevada, salaris inferiors i un risc més elevat de patir abús sexual són algunes de les situacions a les quals han de fer front aquestes dones al llarg de la seva vida. "Una realitat que, encara avui, no està prou reconeguda, ni estudiada", alerta Dincat, en un comunicat.

Una de les principals denúncies d'aquest 8-M és la gran discriminació que pateixen les dones amb discapacitat intel·lectual amb relació a l'accés als drets sexuals i reproductius. De fet, l'estudi esmentat alerta també que el 47% de les dones amb discapacitat intel·lectual no té parella; el 80% parla gens o poc de sexe; i només sis de cada 100 dones té fills o filles.

Per tot això, Dincat reclama el compromís i la responsabilitat de les administracions públiques, i de la societat en general, per impulsar iniciatives que avancin cap a la igualtat de gènere tenint en compte el col·lectiu. A més, el sector demana que es faci fent valdre el paper de les mateixes dones amb discapacitat intel·lectual en la lluita feminista, fent-les participes del moviment i visibilitzant el seu lideratge.

L'accés eficient i adaptat als serveis de salut, inclosos els de salut sexual i reproductiva; el compliment del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere tenint en compte les dones amb discapacitat a l'hora d'impulsar les polítiques de prevenció i abordatge; o la posada en marxa de polítiques d'ocupació que redueixin l'alta taxa d'atur entre les dones amb discapacitat; són algunes de les principals demandes del sector.

Notícies relacionades
CaixaProinfància i l’Hospital Clínic de Barcelona impulsen revisions oftalmològiques per a prop de 150 infants en situació de vulnerabilitat
Les entitats reclamen que es desplegui l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil un any després de la seva aprovació
La PINCat demana donar resposta a l’emergència habitacional de les famílies i millorar la gestió de les prestacions
Denuncien que la refundació de la DGAIA no ha resolt les deficiències estructurals un any després
El professionals de protecció a la infància alerten que la prevenció continua amb greus deficiències
Barcelona impulsa el primer Pla Antiracista per combatre el racisme estructural
El Govern municipal presenta un full de ruta amb accions en habitatge, educació, salut i convivència
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71