Més de 700 entitats socials han alertat que la diversitat és un factor de desigualtat a Barcelona. A la ciutat hi viuen persones de 183 països diferents, 14 més que el 2015, i es parlen més de 300 idiomes

 









 

 

Entitats alerten que la diversitat és un factor de desigualtat social a Barcelona, on viuen persones de 183 països
El 40% de l'alumnat vulnerable té nacionalitat estrangera i tres de cada quatre acudeixen a un centre públic

Més de 700 entitats socials han alertat que la diversitat és un factor de desigualtat a Barcelona. A la ciutat hi viuen persones de 183 països diferents, 14 més que el 2015, i es parlen més de 300 idiomes.

L'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva i el Comissionat de Diàleg Intercultural i Pluralisme Religiós de l'Ajuntament de Barcelona, Khalid Ghali, han apuntat que la reducció de les desigualtats socials i el diàleg intercultural han de formar part d'una mateixa estratègia. Durant la jornada 'Som diversitat', s'ha donat a conèixer que el 40% de l'alumnat en situació de vulnerabilitat té nacionalitat estrangera, segons un informe del 2020.

Les organitzacions socials que conformen l'Acord Ciutadà han apostat per la interculturalitat com a instrument inclusiu i en la importància de generar espais i oportunitats per a la creació de vincles i relacions en condició d'igualtat entre persones de diferents perfils i orígens socioculturals. Han afegit que no es tracta només d'interactuar sinó d'"assumir que la diversitat exigeix repensar qüestions diverses per acollir tota mena de debats i consensos".

Durant la jornada s'han donat a conèixer algunes dades sobre la realitat actual de Barcelona, com per exemple que la població nascuda a l'estranger ha augmentat gairebé set punts percentuals en deu anys: del 21,1% el 2010 al 27,8% el 2020. Les nacionalitats més representades són la italiana, la pakistanesa i la xinesa-, seguides de la francesa, la marroquina, la colombiana, l'hondurenya, la veneçolana i la peruana.

A les escoles, el 13,7% de l'alumnat té nacionalitat estrangera, tot i que entre els alumnes vulnerables la representativitat puja al 40%. Hi ha fins a 137 nacionalitats diferents entre l'alumnat. Les principals són la xinesa, la pakistanesa i la marroquina.

D'altra banda, les persones comunitàries són un 57% més en els últims nou anys i el seu pes relatiu ha passat del 28,6% al 34,7%. La població llatinoamericana representa el 32,3% del total de la població estrangera, quan el 2011 era el 39,6%; mentre que les persones d'origen africà han incrementat la seva presència un 19% des del 2011, però no arriba al 7% del total. En els darrers anys ha augmentat també la presència de persones refugiades: 195 sol·licituds el 2010 i 7.374 el 2018.

Notícies relacionades
CaixaProinfància i l’Hospital Clínic de Barcelona impulsen revisions oftalmològiques per a prop de 150 infants en situació de vulnerabilitat
Les entitats reclamen que es desplegui l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil un any després de la seva aprovació
La PINCat demana donar resposta a l’emergència habitacional de les famílies i millorar la gestió de les prestacions
Denuncien que la refundació de la DGAIA no ha resolt les deficiències estructurals un any després
El professionals de protecció a la infància alerten que la prevenció continua amb greus deficiències
Barcelona impulsa el primer Pla Antiracista per combatre el racisme estructural
El Govern municipal presenta un full de ruta amb accions en habitatge, educació, salut i convivència
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71