El sindicat creu que aquest servei ha de continuar mantenint-se "100% públic" i, en el cas de voler crear noves eines de gestió i coordinació sanitàries, s'ha de contractar directament "nous empleats públics". "No volem tornar a èpoques passades on un dels objectius del Govern de la Generalitat era privatitzar el model de sanitat pública, el que cal és internalitzar serveis"

 









 

 

Els sindicats, en contra del procés d'externalització dels serveis d'esterilització de diversos hospitals públics
Denuncien que la proposta fomenta "l'opacitat absoluta" i deteriora "les condicions" dels treballadors

Diversos sindicats s'han posicionat en contra del procés d'externalització dels serveis d'esterilització de quatre hospitals públics catalans, com és el cas de l'Hospital Clínic, l'Hospital del Mar, l'Hospital Sant Pau i el Parc Taulí.

CCOO assegura haver rebut diverses informacions referents a l'inici d'aquest procés, el qual atribueix a "decisions polítiques" preses des de la Generalitat. En aquest sentit, el sindicat creu que la decisió "enfortiria" un model de privatitzacions de serveis a la sanitat pública catalana, fomentant "l'opacitat absoluta" i deteriorant "les condicions" dels treballadors. "Cal recordar que fórmules similars han provocat alguns escàndols, com ara el cas de la Fundació Sanitària IAT", ha explicat.

Així, el sindicat creu que aquest servei ha de continuar mantenint-se "100% públic" i, en el cas de voler crear noves eines de gestió i coordinació sanitàries, s'ha de contractar directament "nous empleats públics". "No volem tornar a èpoques passades on un dels objectius del Govern de la Generalitat era privatitzar el model de sanitat pública, el que cal és internalitzar serveis", afegeix.

Per la seva banda, UGT també s'ha posicionat en contra. El sindicat diu que és "preocupant" que l'externalització o privatització sigui "freqüentment promoguda pels polítics o gestors". "En nom d'una falsa i no demostrada eficiència, desconfien dels professionals de la sanitat pública i es llancen en braços d'interessos espuris, sense reconèixer el seu propi fracàs en la gestió", reblen. Des d'UGT assenyalen que el servei d'esterilització aniria a parar a una societat mercantil pública anomenada Coordinació Logística Sanitària, AIE (CSL), adscrita al Departament de Salut.

D'altra banda, el sindicat IAC Catac-Cts PSMar, integrat en la IAC, també ha denunciat l'externalització, recordant que aquesta "consolida un model de privatitzacions de serveis de la sanitat pública catalana". "No podem permetre aquesta nova parasitació de la privada xuclant recursos a la pública", han clamat en un comunicat.

Notícies relacionades
CaixaProinfància i l’Hospital Clínic de Barcelona impulsen revisions oftalmològiques per a prop de 150 infants en situació de vulnerabilitat
Les entitats reclamen que es desplegui l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil un any després de la seva aprovació
La PINCat demana donar resposta a l’emergència habitacional de les famílies i millorar la gestió de les prestacions
Denuncien que la refundació de la DGAIA no ha resolt les deficiències estructurals un any després
El professionals de protecció a la infància alerten que la prevenció continua amb greus deficiències
Barcelona impulsa el primer Pla Antiracista per combatre el racisme estructural
El Govern municipal presenta un full de ruta amb accions en habitatge, educació, salut i convivència
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71