Save the Children
El responsable de polítiques d'infància de Save the Children a Catalunya, Emilie Rivas, ha instat a reconstruir la societat “començant per la seva base” i ha alertat que si no es fa ja “serà massa tard”.

 









 

 

Entitats d'infància demanen al Govern un fons extraordinari per als infants amb les transferències de l'Estat i d'Europa
Les organitzacions reclamen polítiques concretes per evitar “aguditzar” les problemàtiques existents

Entitats d'infància han demanat al Govern que creï un fons extraordinari per a la infància amb les transferències que arribin de l'Estat i d'Europa.

Les organitzacions han recordat que les circumstàncies de salut pública, econòmiques, socials i polítiques provocades pel coronavirus “fan necessari que les administracions públiques i els partits polítics es comprometin amb la infància”, especialment en casos de vulnerabilitat.

L'objectiu del fons ha de ser crear una reserva per “amortir” els efectes presents i futurs de la crisi sanitària actual sobre la infància i l'adolescència. Afegeixen que també hi hauria d'incorporar fons propis de l'executiu català. Save the Children ha alertat que sense un fons específic “s'aguditzaran les escletxes”. A la petició s'hi sumen Pincat, Tiac, Ecas, Fedaia o Fepa. 

El responsable de polítiques d'infància de Save the Children a Catalunya, Emilie Rivas, ha instat a reconstruir la societat “començant per la seva base” i ha alertat que si no es fa ja “serà massa tard”. Per això, ha demanat un pacte polític amb mesures específiques per a la situació actual però també de futur.

D'altra banda, ha posat sobre la taula que les mesures de restricció plantejades “tenen conseqüències sobre la infància més vulnerable” i ha demanat “mirar més enllà” d'iniciatives com les targetes moneder per beques menjador, tot i valorar-ho positivament.

Actualment, el 28,6% dels infants, uns 404.000 nens i nenes, viu en situació de pobresa, alerten les entitats. Es tracta del grup d’edat que més pateix l'exclusió social amb una taxa de pobresa un 45% superior a la del grup adult (18-64 anys). Una taxa encara més alta si parlem de les llars d’origen estranger, on un de cada dos infants es troba en situació de pobresa, i les  llars monoparentals amb una taxa de pobresa del 42,9%.

Notícies relacionades
El sector de la discapacitat reclama compromís i recursos per una igualtat d’oportunitats i una inclusió reals
Les entitats detecten vulneracions en els drets a l’accessibilitat, l’educació i la salut
Arrels tanca el 2025 amb més de 3.300 persones ateses i alerta de l’augment del sensellarisme a Barcelona
L’entitat alerta que gairebé 2.000 persones dormen al carrer a la capital i reclama polítiques estructurals
Xifra “record” de persones sense llar a Barcelona: són un 43% més respecte fa dos anys
Arrels Fundació detecta a 1.982 persones que pernocten al ras, majoritàriament al districte de Sants-Montjuïc
Neix VinculApp, una aplicació per connectar famílies, professionals i recursos dirigits a persones amb discapacitat
AMPANS desenvolupa l’app on s’ofereixen eines personalitzades i de suport i activitats d’oci adaptat
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71