El dia de la festa es van vendre 2.100 gorres, però des de l'octubre, l’AFANOC ha distribuït fins ara al voltant de 28.000 gorres.

 









 

 

Més de 5.000 persones omplen el Parc de la Ciutadella en una nova edició del “Posa’t la Gorra!”
Aquest esdeveniment neix amb l’objectiu principal de sensibilitzar a la societat i donar a conèixer la realitat al voltant del càncer infantil

El passat dissabte es va celebrar al Parc de la Ciutadella Barcelona la 18a edició de la festa “Posa’t la Gorra!” que organitza l’Associació de nens amb Càncer (AFANOC). Va ser una festa multitudinària que va superar totes les expectatives dels organitzadors. Van ser unes 5.000 persones les que durant tot el matí van poder gaudir de les diferents activitats i actuacions programades.

Tanmateix, el dia de la festa es van vendre 2.100 gorres, però des de l'octubre, l’AFANOC ha distribuït fins ara, al voltant de 28.000 gorres a través d’escoles, ajuntaments, “ambaixadors”, Mercats de Barcelona, entitats públiques i privades i diferents punts de venda.

El “Posa’t la Gorra!” neix amb l’objectiu principal de sensibilitzar a la societat i donar a conèixer la realitat al voltant del càncer infantil, per tal de normalitzar la malaltia i pal·liar les necessitats que se’n deriven a partir del diagnòstic. I també recaptar fons amb la finalitat de mantenir els serveis que l’AFANOC ofereix gratuïtament per millorar les seves condicions a l'hospital, donant suport psicosocial i per l’altra mantenir La Casa dels Xuklis, una casa d'acollida per les famílies que s'han de desplaçar perquè els seus fills i filles rebin tractament als hospitals de referència.

La gorra com a símbol de solidaritat vers tots aquests infants i adolescents, és la protagonista d’aquesta campanya que es manté al llarg de tot l’any. El disseny de la mateixa compta, des de l’any 2011, amb la col·laboració de dissenyadors de renom internacional que li aporten un plus qualitatiu.

En aquesta ocasió ha estat la dissenyadora Agatha Ruiz de la Prada qui s’hi ha volgut sumar amb un disseny viu i ple de colors.

La festa a Barcelona és la que dóna el tret de sortida a les futures festes que es realitzaran al llarg de l’any vinent. D’una banda des de les delegacions que l’AFANOC té a Lleida i Tarragona, i de l’altre, des de les diferents poblacions de tot el territori català que s’hi aniran sumant.

 

Notícies relacionades
Les entitats d’educació en el lleure alerten que el seu finançament està “en risc”
Reclamen convocatòries d’ajuts amb més antelació i previsió per garantir l’estabilitat d’esplais, agrupaments escoltes i casals de joves
Les entitats alerten de la indefensió de milers de famílies per la caducitat del conveni contra la pobresa energètica
El conveni signat entre la Generalitat i Endesa el 2021 ha permès condonar el deute acumulat entre 2015 i 2021 a més de 41.000 famílies
El sector de la discapacitat reclama compromís i recursos per una igualtat d’oportunitats i una inclusió reals
Les entitats detecten vulneracions en els drets a l’accessibilitat, l’educació i la salut
Arrels tanca el 2025 amb més de 3.300 persones ateses i alerta de l’augment del sensellarisme a Barcelona
L’entitat alerta que gairebé 2.000 persones dormen al carrer a la capital i reclama polítiques estructurals
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71