ACN | Hospital Trueta
Aquest estiu s’han fet un 9% menys de donacions que al 2017, quan la mobilització ciutadana pels atemptats a Barcelona i Cambrils va multiplicar-les durant les últimes setmanes d’agost.

 









 

 

36.817 persones han donat sang aquest estiu
El Banc de Sang tanca la campanya amb l'objectiu aconseguit de 35.000 donacions

El Banc de Sang tanca aquest diumenge la campanya d’estiu després d’assolir l’objectiu de les 35.000 donacions necessàries per cobrir les necessitats dels hospitals durant els mesos de juliol i agost.

Tot i això, com cada estiu, les donacions han baixat un 30% pel canvi d’hàbits de la ciutadania, per la qual cosa s’han programat més de 200 campanyes el mes de setembre per compensar el descens. Actualment hi ha reserves de sang per a 8 dies, quan el nivell òptim és de 10 a 12 dies. A més, alguns grups sanguinis com l’A- o el O- disposen de reserves per a 2 i 3 dies, respectivament.

Aquest diumenge, i per primer cop, s’ha programat una col·lecta extraordinària a les muntanyes de Montserrat. A la Sala de la Façana, des de les deu del matí i fins a les set de la tarda hi haurà habilitat un espai per a donants. Aquests disposaran d’accés gratuït al cremallera i al pàrquing del Monestir de Montserrat. A més, es recompensarà cada donant amb una entrada al Museu de Montserrat i a l’Espai Audiovisual “Montserrat portes endins”, i podran fer una visita guiada a la Sagristia amb prèvia reserva.

Menys donacions que al 2017
Malgrat que l’objectiu de la temporada estival s’ha aconseguit, aquest estiu s’han fet un 9% menys de donacions que al 2017, quan la mobilització ciutadana pels atemptats a Barcelona i Cambrils va multiplicar-les durant les últimes setmanes d’agost. Només en la setmana següent als atemptats es van fer 8.500 donacions. Malgrat això, les 36.817 donacions dels mesos de juliol i agost de 2018 han permès cobrir les necessitats dels hospitals.

La campanya d’estiu a les xarxes: #omplelabossa
L’altruisme dels donants durant l’estiu també s’ha reflectit a les xarxes socials, on han compartit de manera constant l’etiqueta de la campanya, #omplelabossa, amb imatges de la seva donació o mostrant la bossa de roba que tots els donants de l’estiu han rebut per omplir-la d’experiències.

 

Notícies relacionades
Les entitats d’educació en el lleure alerten que el seu finançament està “en risc”
Reclamen convocatòries d’ajuts amb més antelació i previsió per garantir l’estabilitat d’esplais, agrupaments escoltes i casals de joves
Les entitats alerten de la indefensió de milers de famílies per la caducitat del conveni contra la pobresa energètica
El conveni signat entre la Generalitat i Endesa el 2021 ha permès condonar el deute acumulat entre 2015 i 2021 a més de 41.000 famílies
El sector de la discapacitat reclama compromís i recursos per una igualtat d’oportunitats i una inclusió reals
Les entitats detecten vulneracions en els drets a l’accessibilitat, l’educació i la salut
Arrels tanca el 2025 amb més de 3.300 persones ateses i alerta de l’augment del sensellarisme a Barcelona
L’entitat alerta que gairebé 2.000 persones dormen al carrer a la capital i reclama polítiques estructurals
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71