Crèdit: Proactiva Open Arms
Stop Mare Mortum, que havia interposat el recurs, ha celebrat la sentència, que considera que és “històrica”, “perquè és el primer cop que un tribunal espanyol condemna al seu govern per l’incompliment d’una decisió comunitària en el marc de les polítiques migratòries”.

 









 

 

Stop Mare Mortum celebra la sentència del Suprem, que condemna l’Estat per negar l’asil a 15.000 persones refugiades
El govern espanyol només va atendre el 12,85% de les peticions d’asil de les persones que ho esperaven als assentaments de Grècia i Itàlia

Aquest dimecres, el Tribunal Suprem va condemnar l’Estat espanyol per negar-se a acollir 15.000 persones refugiades de les 19.449 a què es va comprometre davant el Consell Europeu. Considera el tribunal que la promesa de l’Estat tenia “caràcters vinculant i obligatori”. Per això, el condemna a continuar la tramitació “en els termes previstos” i “de conformitat amb els acords que a partir d’ara adoptin les institucions comunitàries”.

Això suposa, segons els magistrats, que l’Estat només va atendre el 12,85% de les peticions d’asil de les persones que ho esperaven en els assentaments de Grècia i Itàlia. A més, recorden que l’Estat va rebutjar la possibilitat de la que disposava de reduir en un 30% la quota de refugiats que li pertocaven.  

D’aquesta manera, el 4 de març del 2018 l’Estat només havia ofert 2.500 places (1.875 de Grècia i 625 d’Itàlia). La sala conclou que les dificultats administratives que addueix el govern espanyol “no eximeixen de les obligacions” contretes i “no justifica la conducta d’omissió” del govern espanyol.

Stop Mare Mortum, que havia interposat el recurs, ha celebrat la sentència, que considera que és “històrica”, “perquè és el primer cop que un tribunal espanyol condemna al seu govern per l’incompliment d’una decisió comunitària en el marc de les polítiques migratòries”. A més, recorden que la decisió confirma que la voluntat política que va adquirir amb la Unió Europea era, de fet, “una obligació”.

La decisió del Suprem ha servit a l’entitat també per exigir al govern de Pedro Sánchez que emprengui “un canvi radical” en les polítiques migratòries i d’asil “més enllà de gestos puntuals”. Consideren que la sentència, a més, té una dimensió internacional, perquè apel·la al principi de solidaritat i posa de manifest que la responsabilitat d’acollida “no ha estat compartida”. De fet, a la seva demanda, Stop Mare Mortum demanava que s’ordenés al govern espanyol complir “immediatament” i amb caràcter “urgent” els compromisos signats.

 

Notícies relacionades
Les entitats d’educació en el lleure alerten que el seu finançament està “en risc”
Reclamen convocatòries d’ajuts amb més antelació i previsió per garantir l’estabilitat d’esplais, agrupaments escoltes i casals de joves
Les entitats alerten de la indefensió de milers de famílies per la caducitat del conveni contra la pobresa energètica
El conveni signat entre la Generalitat i Endesa el 2021 ha permès condonar el deute acumulat entre 2015 i 2021 a més de 41.000 famílies
El sector de la discapacitat reclama compromís i recursos per una igualtat d’oportunitats i una inclusió reals
Les entitats detecten vulneracions en els drets a l’accessibilitat, l’educació i la salut
Arrels tanca el 2025 amb més de 3.300 persones ateses i alerta de l’augment del sensellarisme a Barcelona
L’entitat alerta que gairebé 2.000 persones dormen al carrer a la capital i reclama polítiques estructurals
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71