Social.cat
La PINCat insta el conjunt de les forces polítiques a portar endavant uns pressupostos amb perspectiva d’infància que situïn la lluita contra la pobresa infantil com una prioritat de país

 









 

 

Les entitats reclamen que es desplegui l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil un any després de la seva aprovació
La PINCat demana donar resposta a l’emergència habitacional de les famílies i millorar la gestió de les prestacions

Un any després de l’aprovació de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil a Catalunya 2025-2030, la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCat) reclama al Govern que avanci en el seu desplegament i que desenvolupi “amb rapidesa” els compromisos adquirits al recent acord entre el Govern i la Taula del Tercer Sector per reforçar les polítiques d’infància i adolescència.

La PINCat insta el conjunt de les forces polítiques a portar endavant uns pressupostos amb perspectiva d’infància que situïn la lluita contra la pobresa infantil com una prioritat de país. També reclama avançar cap a una inversió en infància i famílies fins, com a mínim, la mitjana europea del 2,5% del PIB, amb caràcter estructural i enfocament de drets.

La PINCat defensa que les prioritats són garantir ingressos adequats a les famílies amb infants i avançar cap a mesures de suport a la criança; donar resposta a l’emergència residencial que afecta milers d’infants i adolescents; garantir les oportunitats educatives; reforçar l’accés equitatiu a la salut i a la salut mental infantojuvenil; i reduir les barreres burocràtiques per accedir a prestacions i serveis.

En aquest sentit, la PINCat recorda que entre les 12 mesures que el Consell Assessor de l’Estratègia de Pobresa Infantil ha identificat com a prioritàries per al desplegament de l’Estratègia, està la d’avançar cap a una prestació per fill a càrrec, així com garantir l’accés al lleure educatiu inclusiu per a tota la infància i activitats fora de l’escola. També remarquen la necessitat de millorar la gestió i desplegament de les prestacions de garantia d’ingressos, reformar la Renda Garantida amb perspectiva d’infància i traspassar la gestió de l’IMV a Catalunya.

D’altra banda, les entitats posen el focus en reduir barreres econòmiques i físiques a prestacions sanitàries essencials, implementar l’escolarització universal i gratuïta de 0–3 anys i incrementar el parc públic d’habitatge social, prioritzant l’habitatge cedit per entitats financeres per a famílies amb infants i col·lectius amb necessitats de suport específic. També demanen millorar la coordinació entre els CSMIJ i els CAS, implantar una finestreta única de serveis socials i promoure ajuts individuals de menjador escolar i servei de vetlladores.

Notícies relacionades
CaixaProinfància i l’Hospital Clínic de Barcelona impulsen revisions oftalmològiques per a prop de 150 infants en situació de vulnerabilitat
Denuncien que la refundació de la DGAIA no ha resolt les deficiències estructurals un any després
El professionals de protecció a la infància alerten que la prevenció continua amb greus deficiències
Barcelona impulsa el primer Pla Antiracista per combatre el racisme estructural
El Govern municipal presenta un full de ruta amb accions en habitatge, educació, salut i convivència
Nou pla pilot per afavorir que joves tutelats tornin amb les seves famílies
El programa es posarà en marxa a tres CRAE, i combinarà estratègies socioeducatives i suport a la parentalitat
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71