Arrels
Tres de cada quatre persones estan d'acord que haver de dormir al carrer vulnera el dret a l'habitatge i gairebé un 70% consideren que cal reservar un percentatge suficient d'habitatge públic a les persones que han viscut al carrer

 









 

 

El 84% de la població a Catalunya considera el sensellarisme un problema greu i prioritari a resoldre
Gairebé un 70% creu que cal reservar un percentatge suficient d'habitatge públic a les persones que han viscut al carrer

Un 84% de la població de les ciutats de més de 100.000 habitants de Catalunya opina que el sensellarisme és un problema greu a la nostra societat i prioritari a resoldre i assenyala que la responsabilitat de fer-ho és, principalment, de les administracions públiques. Tres de cada quatre persones estan d'acord que haver de dormir al carrer vulnera el dret a l'habitatge i gairebé un 70% consideren que cal reservar un percentatge suficient d'habitatge públic a les persones que han viscut al carrer. Tot i això, un 41% de les persones enquestades mai saluden persones en situació de sensellarisme, la majoria eviten parlar amb elles i al 44% li molesta que aquestes persones li demanin diners o ajuda. Són dades d'una enquesta que la fundació Arrels ha fet a les onze ciutats més grans de Catalunya i a l'àrea metropolitana de Barcelona.

L'enquesta d'Arrels mostra que el suport social és majoritari pel que fa a impulsar mesures per ajudar les persones en situació de sensellarisme, sent aquesta voluntat més present Barcelona que al conjunt de Catalunya. Pel que fa a implicar-s'hi en la problemàtica, al 70% de les persones enquestades els agradaria fer accions per ajudar aquests ciutadans i un 31% de la població voldria donar un cop de mà a persones que viuen al carrer a prop de casa seva.

Amb tot, Arrels assenyala que el 41% dels enquestats mai saluda a les persones en situació de carrer i que la majoria evita parlar amb elles. A més, al 44% li molesta que li demanin diners o ajuda. Arrels ha apuntat que s'observa que en les distàncies curtes i quotidianes, el suport per acabar amb el sensellarisme no és tan sòlid. "Calen eines per transformar el desconeixement i els prejudicis en accions positives", defenen des de la fundació.

Menys conscienciació entre els joves

Les dades recollides a l'enquesta revelen que les persones joves també mostren preocupació pel sensellarisme, però de manera menys majoritària. El 69% de les joves de 18 a 24 anys consideren que és un problema greu a resoldre de manera prioritària i el 57% que cal reservar-los un percentatge suficient d'habitatge.

A més, gran part d'aquest segment de la població opina que les mateixes persones sense llar tenen la responsabilitat de resoldre la seva situació. El 36% pensa que els mateixos individus són un dels tres agents amb més responsabilitat i també les seves famílies (el 27%). Així mateix, donen menys responsabilitat a les administracions públiques. Les persones més joves són també les que més es voldrien implicar en alguna de les accions que proposa Arrels, el 73% respecte al 70% població en general.

Notícies relacionades
Barcelona impulsa el primer Pla Antiracista per combatre el racisme estructural
El Govern municipal presenta un full de ruta amb accions en habitatge, educació, salut i convivència
Nou pla pilot per afavorir que joves tutelats tornin amb les seves famílies
El programa es posarà en marxa a tres CRAE, i combinarà estratègies socioeducatives i suport a la parentalitat
Neix Social Campus, la plataforma de formació per al tercer sector social
Social.cat i Utopiq impulsen un nou projecte formatiu amb cursos en directe, autodirigits i a mida per a entitats
Primeres reaccions a l’acord per equiparar els sous del sector social: “És un punt d’inflexió real”
Patronals i sindicats majoritaris celebren un “acord històric” i demanen una implicació transversal i seguiment
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71