Mar Barberà | Social.cat
Entre altres reclamacions els estudiants demanen una rebaixa del 30% les taxes universitàries

 









 

 

26 d’abril: els estudiants fan vaga per reivindicar la reducció de les taxes universitàries i en defensa de la democràcia
L'acte central és la manifestació unitària ha estat a les 12 a la plaça Universitat de Barcelona

Els alumnes de secundària i els universitaris han fet vaga aquest dijous 26 d’abril. Una vaga, que ha estat convocada pel Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (Sepc) i el Sindicat d'Estudiants (SE), i que reclama una rebaixa del 30% les taxes universitàries. A més, els estudiants demanen la llibertat dels Jordis i els polítics que són a la presó.

El Lluc, membre del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (Sepc) ha estat contundent: “Denunciem la situació precària que vivim els estudiants i volem visibilitzar com la universitat s’ha anat elititzant”.

Així, s’han convocat mobilitzacions als campus de les universitats d’arreu de Catalunya. A Lleida, més d'un centenar d'estudiants, la majoria d'instituts, s'ha manifestat pels carrers de la ciutat amb motiu de la  en defensa d'un ensenyament i d'un sistema universitari "públic i de qualitat".

Avui també és el dia de la visibilitat lèsbica per aquest motiu, entre altres reivindicacions, els estudiants d’arreu del territori català han reclamat protocols als instituts i universitats contra violències masclistes i LGTBIfòbiques. “Ens hem fet un petó, com a fet simbòlic i demanem que s’incloguin més dones lesbianes en els plans docents i que es visibilitzi la seva condició”, ha dit el Lluc.

L'acte central ha estat la manifestació unitària a les 12.Una manifestació  que ha començat a la plaça Universitat de Barcelona i s’ha dirigit cap a plaça Catalunya, passant per Via Laietana per arribar, finalment, a plaça Sant Jaume. Allí, les desenes d’estudiants han fet sentir les seves reivindicacions.

Fa un mes que els estudiants de Barcelona ja van començar amb les accions de protesta i es van encadenar davant de la Secretaria d’Universitat i Recerca: “Ara li seguirem donant continuïtat i no ens aturarem fins que ho aconseguim”, ha dit el Lluc.

 

Notícies relacionades
«La soledat forma part de la condició humana»: diversos experts n’analitzen l’impacte en la vellesa
Els educadors i educadores socials rebutgen la presència policial a les escoles
Aposten per afrontar les situacions de complexitat als centres des d’una perspectiva educativa
El Govern condonarà deutes de dependència i garanteix una prestació des del primer moment
Un decret llei preveu condonar imports reclamats per errors administratius i assegurar ingressos a les persones en espera de serveis assistencials
El tercer sector alerta de mancances en el procés de regularització de persones immigrades
Les entitats celebren la iniciativa, però lamenten la manca de temps i temen que part de la població quedi fora del procés
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71