ABD
El pòdcast abordarà mensualment temàtiques com la inclusió social, la igualtat de gènere, la salut mental i altres qüestions relacionades amb el benestar i el desenvolupament comunitari

 









 

 

‘Pel món que volem’, el pòdcast que dona veu a persones en situació de vulnerabilitat
Impulsada per ABD, la iniciativa visibilitza històries personals i dona protagonisme a col·lectius sovint silenciats

L’Associació Benestar i Desenvolupament (ABD) ha posat en marxa el pòdcast mensual ‘Pel món que volem’, una iniciativa que busca sensibilitzar sobre les realitats de les persones en situació de vulnerabilitat mitjançant les seves històries de vida. El projecte, que es va estrenar el passat 31 de març, compta amb la col·laboració de Ràdio Maconda, la ràdio comunitària de les Biblioteques de Barcelona.

El pòdcast abordarà mensualment temàtiques com la inclusió social, la igualtat de gènere, la salut mental i altres qüestions relacionades amb el benestar i el desenvolupament comunitari. Cada episodi tindrà testimonis en primera persona, així com la participació de professionals i experts que aportaran la seva perspectiva i coneixements.

Els episodis tindran una durada de 30 minuts, incloent-hi entrevistes a usuaris dels serveis d’ABD i aportacions de professionals de l’organització per contextualitzar les experiències compartides.

A banda de visibilitzar les experiències d’aquestes persones que sovint queden silenciades, ABD també vol impulsar la seva inclusió social, formant part d’un projecte comunicatiu com aquest.

Gravació en un espai amb valor afegit

Les sessions de gravació tenen lloc a Ràdio Maconda, una emissora comunitària situada dins la Biblioteca Gabriel García Márquez, al barri de Sant Martí. Aquest estudi no és només un lloc de producció sonora, sinó un espai obert de participació ciutadana, impulsat per Biblioteques de Barcelona.

A través de la seva programació cultural i educativa, Ràdio Maconda reflecteix la riquesa social del districte i actua com a punt de trobada per a iniciatives transformadores.

Notícies relacionades
El tercer sector alerta de mancances en el procés de regularització de persones immigrades
Les entitats celebren la iniciativa, però lamenten la manca de temps i temen que part de la població quedi fora del procés
Sindicats laborals i d’habitatge uneixen forces per caminar cap a una vaga general
Una nova plataforma unitària exigeix la reducció de la jornada laboral, salaris i pensions mínimes de 1.500 euros i la baixada del preu dels lloguers, entre altres
La Prestatgeria del Social inaugura la sisena edició per Sant Jordi
El projecte literari del Social.cat torna el pròxim 21 d’abril amb una xerrada sobre relats de la síndrome de Down escrits en primera persona
Les treballadores de residències surten al carrer per denunciar “greus vulneracions laborals”
CGT Sanitat exigeix més personal i garanties en l’atenció a les persones grans
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71