Pallapupas
Una teràpia que redueix l'ansietat en un 39%, segons l'estudi VIDA, que avalua l'impacte del programa de Pallapupas. A més, l'estudi també assenyala que disminueix les preocupacions dels familiars, en un 40%, mentre ajuda a millorar el benestar dels professionals sanitaris que els atenen en un 70%

 









 

 

L'humor, eina terapèutica pels pacients amb càncer de l'Hospital del Mar
A un 39% dels malalts amb càncer els hi redueix l'ansietat rebre la visita del col·lectiu Pallapupas

Els nassos vermells i l'humor dels Pallapupas han arribat a l'Hospital de Dia d'Oncologia i al Servei d'Oncologia Radioteràpica de l'Hospital del Mar. Els pacients en tractament oncohematològic i radioteràpia poden gaudir de la visita de l'equip de Pallapupas mentre reben quimioteràpia o radioteràpia a l'hospital.

Una teràpia que redueix l'ansietat en un 39%, segons l'estudi VIDA, que avalua l'impacte del programa de Pallapupas. A més, l'estudi també assenyala que disminueix les preocupacions dels familiars, en un 40%, mentre ajuda a millorar el benestar dels professionals sanitaris que els atenen en un 70%.

Sònia Servitja, cap de secció del Servei d'Oncologia Mèdica de l'Hospital del Mar, celebra que "la intervenció dels Pallapupas permet que els pacients sentin menys por i menys angoixa, augmenta la sensació de felicitat, i no només això, sinó que també ha demostrat que impacta en benefici en familiars i, fins i tot, en personal sanitari".

Una afirmació que comparteix Dolores Zafra, infermera referent d'atenció continuada en pacients oncològics, que apunta que "la presència dels Pallapupas no només relaxa els pacients, també té un efecte sobre els professionals, en veure'ls entrar, apareixen els somriures a totes les cares". En aquest sentit, Manel Algara, cap del Servei d'Oncologia Radioteràpica, assegura que "les píndoles que ens donen els Pallapupas, tant a pacients com a professionals, fan que l'alegria baixi al soterrani".

El director artístic dels Pallapupas, Jordi Solé, assegura que "estem aquí, a l'Hospital de Dia d'Oncologia de l'Hospital del Mar intentant portar humor com a eina de cura emocional. Mitjançant l'humor, mitjançant el pallasso, volem transformar l'espai, transformar les emocions, ajudar a fer que l'estada dels pacients a l'hospital de dia sigui molt diferent, amb el riure, perquè sabem que l'humor és un actiu en la cura emocional".

Els Pallapupas també intervenen a altres serveis de l'Hospital del Mar. Gràcies a la iniciativa de la Fundació Amics de l'Hospital del Mar porten somriures als pacients del Servei de Pediatria i als malalts en tractament d'hemodiàlisi del Servei de Nefrologia.

Notícies relacionades
Professionals de protecció a la infància s’uneixen per denunciar les mancances de la nova DGAIA
Creen una nova associació i alerten d’incompliments al servei Infància Respon, manca de pressupost i una “fallida estructural” del sistema
El Síndic de Greuges presenta una nova web amb dades territorialitzades sobre sensellarisme
Es podrà consultar informació per municipis, com el nombre de persones sense llar o les places residencials disponibles
Social.cat i Utopiq obren les inscripcions per a una nova edició del curs d’IA aplicada al tercer sector social
Les sessions arrenquen el pròxim 16 de març i les places són limitades per a un màxim de 15 persones per grup
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71