ACCAPS
Educació va anunciar la compra de 64.000 mascaretes transparents a principis de mes, després de portar mesos esperant la seva homologació.

 









 

 

Entitats de persones sordes critiquen que les mascaretes comprades per Educació s’entelen i no permeten llegir els llavis
La FESOCA i Volem Signar i Escoltar acusen el Departament d’“aïllar” el col·lectiu d'estudiants amb sordesa

La Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) i l’entitat Volem Signar i Escoltar han criticat que les mascaretes transparents que ha comprat el Departament d'Educació no serveixen. 

La FESOCA acusa a Generalitat d'“aïllar” els alumnes sords perquè les mascaretes “s'entelen a l'instant” i no permeten que els alumnes puguin llegir els llavis.

Des de Volem Signar i Escoltar s'han sumat a la crítica i han lamentat la compra d'aquest producte, quan n'hi ha d'altres “bones” en el mercat que no s’entelen i permeten a l’alumnat llegir els llavis correctament.

Educació va anunciar la compra de 64.000 mascaretes transparents a principis de mes, després de portar mesos esperant la seva homologació. “El que semblava una bona notícia s’ha convertit en un malson i en la riota de tothom”, lamenten des de les entitats. “Si algú hagués provat la mascareta abans d’adquirir-la hagués vist que s’entela a l’instant i no serveix per l’alumnat sord. És lamentable comprovar com la Generalitat malgasta els diners i aboca a 2.11
8 alumnes sords a patir aïllament i incomunicació”, conclouen.

Notícies relacionades
BACStation, el projecte d’acollida que transforma les vides de joves migrants
Deu anys pedalant contra la soledat no desitjada
En Bici Sense Edat vol ampliar els seus tricicles adaptats per passejar a més persones grans o amb discapacitat
Una perruqueria sense diners: tallar cabells a canvi de coneixements i suport comunitari
El projecte, impulsat per Suara Cooperativa i Arrels Sant Ignasi, ofereix pràctiques professionals a joves extutelats a Lleida
La Fundació ”la Caixa” destina prop de 2 milions d’euros a 35 projectes d’entitats socials a Girona
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71