Davant l’emergència climàtica, Daura ha advertit que “no podem donar qualsevol solució”. El president creu que l’energia té diverses dimensions: la mobilitat, la diversificació, la generació descentralitzada, la digitalització i la necessitat de fixar una certa seguretat jurídica. “Ara és l’hora de la descarbonització”, planteja el director de Gestió Activa de l’Energia a Schneider Electric.
La segona vida de la catalana Fina García: la transformació d’un negoci de 18,5 milions
Tres dècades després, l'empresa familiar s’ha consolidat com un referent del sector format per 22 joieries distribuïdes a Catalunya, Madrid, Saragossa i Marbella
L’any 1988, una família catalana va unir esforços per donar vida a una joieria al carrer Provença de Barcelona. Així va néixer la Joieria Fina García, un projecte familiar que, més de tres d...
Des de la Transfăgărășan: la carretera del conflicte entre humans, natura i fauna salvatge
La via mítica de Romania s'ha convertit en un "safari d’asfalt", on el turisme visual xoca amb la fauna i la seguretat
Compartint categoria de “carretera excepcional” amb el Paso do Stelvio (Itàlia), l’Atlantic Ocean Road (Noruega), la Grossglockner (Austria), la Ruta 40 (Argentina) o l'Overseas Highway (EUA), entre d’altres, l...
D’unicorns a gaseles: com se situa Catalunya entre les empreses que més creixen de l’Estat?
El Principat concentra prop de 4.000 companyies de gran creixement, una categoria on destaquen hostaleria, construcció i indústria
Apuntin aquests dos noms: Factorial i Amphora Logistics. La primera acaba de tancar una sèrie D de 150 milions de dòlars que la consolida com una de les vint empreses més ben valorades a la Unió Europea, amb una estimaci&o...

 


 

La Nit de l'Eficiència Energètica: el 'momentum' de la descarbonització
El Clúster de l’Energia Eficient ha triat el Teatre Nacional de Catalunya per celebrar el 15è aniversari de l’entitat i premiar projectes innovadors de gestió energètica

Dijous al vespre, el Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya ha reunit més de 500 empresaris, professionals del sector i càrrecs institucionals a la Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya per celebrar la 10a Nit de l'Eficiència Energètica, un acte que ha servit per celebrar el 15è aniversari de l’entitat i, a la vegada, fer un repàs d’en quin punt es troba el sector energètic.

Més enllà de l’efemèride i del record pels seus antecessors, Joaquim Daura ha definit la situació actual com “de calma tensa”. El president del Clúster vincula aquest context a l’impacte de la guerra d’Ucraïna i el paper que està jugant la Xina dins l’escenari internacional. Per donar resposta a les incerteses, l’entitat compta amb nou grups de treball.

Punts de trobada, formats per alguns dels 220 socis del CEEC, on es treballen àmbits com la comunicació, el màrqueting i la certificació energètica. “Busquem noves tecnologies i nous models de negoci”, descriu Daura. L’objectiu principal d’aquestes iniciatives, segons el criteri del dirigent, “ha de ser crear un entorn més competitiu”. En paral·lel, les empreses i entitats associades també impulsen accions de valor amb el treball conjunt de professionals del món tecnològic, industrial, informatiu i regulador.
 

El clam del sector: “no podem donar qualsevol solució”

Davant l’emergència climàtica, Daura ha advertit que “no podem donar qualsevol solució”. El president creu que l’energia té diverses dimensions: la mobilitat, la diversificació, la generació descentralitzada, la digitalització i la necessitat de fixar una certa seguretat jurídica. “Ara és l’hora de la descarbonització”, planteja el director de Gestió Activa de l’Energia a Schneider Electric.

El públic assistent a la sala ha pogut escoltar com el Clúster s’ha ofert “per acompanyar el país cap a la transició energètica”. Bernat Garcia és el vicepresident de l’entitat i la gestió executiva de l’entitat recau en la persona de Francesc Ribera. Catalunya té 530 empreses amb una facturació total de 16.000 milions d’euros i una ocupació de 28.000 persones, segons dades del departament d’Empresa i Coneixement.

Reconeixement a la innovació

L’acte de la Nit de l’Eficiència ha servit d’altaveu per visibilitzar el talent innovador, a través dels premis EmErgent, uns guardons que tenen com a objectiu reconèixer les iniciatives dels emprenedors del sector de la gestió energètica eficient a Catalunya. A la categoria Llavor, destinat a firmes emergents, el guardó ha anat a parar a les mans de SOLS, l'accelerador de tecnologies fotovoltaiques creat per l'Institut de Ciència de Materials de Barcelona, centre adscrit a la Universitat Autònoma de Barcelona. Un projecte liderat per l'investigador Alejandro R. Goñi.

Per la seva banda, la categoria de Producte ha premiat Zenit, un conjunt de comunitats energètiques intel·ligents liderades des de Barcelona per Oihan Goenaga, Ander Etxeberria Aranburu i Juan Trullos Pasto. En un intent de visibilitzar la tasca dels professionals dels mitjans de comunicació que sensibilitzen sobre l'energia, el Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya ha entregat un guardó a Xavier Grau, periodista de la secció d'Economia del diari Ara. En el vessant solidari, el sector ha volgut atorgar un reconeixement a la Fundació Impulsa, una entitat que promou la igualtat d'oportunitats dels joves i l'acompanyament en la seva formació. Projectes que volen protagonitzar una nova era. Per entendre la magnitud de “l’emergència” cal tenir en compte que la comunitat energètica, almenys a Europa, haurà d’afrontar els pròxims mesos sense respiració assistida. En el seu darrer informe temàtic, la Comissió Europea ha instat els estats membres a no prorrogar les mesures d'emergència implementades per la crisi del preu de l'energia.

Com a tancament, Teresa Jordà ha titllat l'eficiència energètica com un element "clau" per assolir la transició energètica. La consellera d'Acció Climàtica dibuixa un futur energètic amb "democràcia, cohesió territorial i sense deixar ningú enrere". La representant de la Generalitat ha reivindicat el paper actiu de la nova empresa pública, L'Energètica, per accelerar els canvis. En clau territorial, Jordà ha destacat l'existència d'una xarxa d'oficines comarcals de transició energètica. "Hem de consumir diferent i el territori té molt a dir", conclou la consellera.

Aleix Ramirez

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71