Xavier Roig: ""S’observa que tenim massa comerç i bars. És d’esperar que la pandèmia ho corregeixi, encara que la transició serà tràgica per als afectats. Tanmateix, les xifres mostren que l’ajust és inevitable si volem anar bé"
Centres de dades, cables submarins i l'ombra aragonesa: Quo Vadis, Catalunya?
La infraestructura de connectivitat i l'ecosistema empresarial potencien un sector que topa amb els frenètics canvis tecnològics i les dificultats de finançament
En els darrers anys, l’Aragó s’ha posicionat amb força com a principal territori tractor de centres de processament de dades (CPD) de l’Estat. En un informe publicat aquest mateix dilluns, la banca d’inversi&oacu...
Gepork, la revolució que va portar la inseminació artificial a les granges catalanes
El Grup Gepork, que va introduir aquesta tècnica pionera el 1979, avui factura més de 100 milions d'euros i s'ha convertit en líder de la distribució veterinària
El 1979, Gepork va revolucionar la cria de porcs a les granges catalanes amb la introducció de la inseminació artificial porcina. Van ser els pioners d'aquesta tècnica a tot l'estat espanyol. Gairebé 50 anys d...
La segona vida de la catalana Fina García: la transformació d’un negoci de 18,5 milions
Tres dècades després, l'empresa familiar s’ha consolidat com un referent del sector format per 22 joieries distribuïdes a Catalunya, Madrid, Saragossa i Marbella
L’any 1988, una família catalana va unir esforços per donar vida a una joieria al carrer Provença de Barcelona. Així va néixer la Joieria Fina García, un projecte familiar que, més de tres d...

 


 

A Catalunya ens hem quedat sense indústria i és molt greu
"Passejo per Barcelona i només veig bars i fleques amb barres de baguet congelades, on és la indústria?"

Passejo per Barcelona i només veig bars i fleques d'unes cadenes i franquícies en concret. Baguets congelades, cafès molt i molt dolents. També supermercats, que ja ens entenem, venen productes el doble de car i sovint, si no t'hi fixes, caducats. Aquest és el país que volem? A la nostra ciutat de referència? I el que em sap més greu és que ens hem quedat sense indústria.

Ho comentava fa uns dies el gran Xavier Roig a VIA Empresa i no hi puc estar més d'acord: "S’observa que tenim massa comerç i bars. És d’esperar que la pandèmia ho corregeixi, encara que la transició serà tràgica per als afectats. Tanmateix, les xifres mostren que l’ajust és inevitable si volem anar bé". Continua amb "la moda entre nosaltres ha consistit a assegurar que una societat és més avançada com més porció del seu PIB estigui orientada als serveis. Indirectament, s’ha vingut a dir que la indústria contamina, que és de països endarrerits i per això es traslladen les produccions a la Xina. Les successives crisis (la de la pandèmia, sense anar més lluny) han demostrat que no és així. Que els països més resistents tenen una indústria forta."

Necessitem una indústria forta, llocs de treball estables i preparats per tot el que vingui: crisi climàtica, noves pandèmies, crisi de matèries primeres, però sobretot necessitem un sector servei fort, de qualitat i una indústria puntera. Som-hi!

Mercè Romagosa

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71