Educació
La rebaixa, segons apunta el departament, ha de permetre facilitar la coordinació amb l'equip docent i altres agents educatius. Aquesta mesura parteix de la proposta del mateix col·lectiu per "tornar a unes condicions que ja tenien", i per això "suposa revertir una retallada"

 









 

 

Educació redueix de 27,5 a 25 les hores d'atenció directa a l'alumnat amb necessitats especials
Pactada amb els professionals, la mesura vol facilitar la coordinació amb els equips docents

El Departament d'Educació ha pactat amb el Comitè Intercentres, que representa els treballadors d'educació especial dels centres públics, rebaixar de 27,5 a 25 hores setmanals el temps d'atenció directa a l'alumnat amb necessitat específiques de suport educatiu.

La rebaixa, segons apunta el departament, ha de permetre facilitar la coordinació amb l'equip docent i altres agents educatius. Aquesta mesura parteix de la proposta del mateix col·lectiu per "tornar a unes condicions que ja tenien", i per això "suposa revertir una retallada", diu el departament. El nou marc horari s'aplicarà a partir de l'1 de setembre.

Segons estipula l'acord, les 25 hores d'atenció directa als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu s'han de fer dins l'horari lectiu i, si s'escau, en altres activitats on s'atengui directament els alumnes i que formin part del projecte educatiu del centre.

Així mateix, s'han pactat sis hores per reunions, coordinacions externes i internes i activitats formatives en el centre. Fins ara hi havia 7,5 hores i hi estaven incloses elaboració de materials i activitats formatives en el centre.

A més hi haurà quatre hores per col·laborar en la preparació dels materials i adequar els espais per donar suport a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu en la seva participació en les activitats del centre. Es crea aquesta nova categoria horària, fins ara inclosa en les hores per a reunions.

Finalment s'estipulen 2'5 hores de preparació, formació i altres activitats relacionades amb les seves funcions que no s'han de fer necessàriament al centre.

També s'ha acordat la constitució d'una comissió de seguiment d'aquest acord, que es reunirà trimestralment per valorar-ne l'aplicació.

Notícies relacionades
La falta de llevadores i la “sobrecàrrega” assistencial dificulten el cribratge de càncer de coll uterí, segons SATSE
El sindicat reclama un increment urgent i estructural de la plantilla per garantir una prevenció efectiva i equitativa
Els sindicats d’habitatge denuncien que a Barcelona no queda cap allotjament temporal d’emergència per a famílies desnonades
L’Ajuntament admet la situació, però al·lega que cap situació d’alta vulnerabilitat quedarà desatesa
Les entitats d’educació en el lleure alerten que el seu finançament està “en risc”
Reclamen convocatòries d’ajuts amb més antelació i previsió per garantir l’estabilitat d’esplais, agrupaments escoltes i casals de joves
Les entitats alerten de la indefensió de milers de famílies per la caducitat del conveni contra la pobresa energètica
El conveni signat entre la Generalitat i Endesa el 2021 ha permès condonar el deute acumulat entre 2015 i 2021 a més de 41.000 famílies
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71