Consideren les organitzacions que cal abandonar pràctiques com les expulsions, les identificacions per perfil racial, tancar els CIE, ajudar la infància migrada i millorar la regulació de la situació administrativa de les persones migrades.

 









 

 

Entitats veuen amb “preocupació profunda” les mesures anunciades per l’Estat a la frontera sud i exigeixen canvis
Les organitzacions, sota la xarxa Migreurop, presenten un decàleg al govern espanyol perquè garanteixi els drets de les persones migrades

Diverses entitats socials, agrupades a la xarxa Migreurop, expressen “una preocupació profunda” per les mesures que el govern espanyol ha anunciat que vol dur a terme a la frontera sud, en concret, l’ampliació de l’altura de les tanques, i sobre la darrera sentència del Tribunal Europeu de Drets Humans que considera, ara, legals els repatriaments exprés. Per això, han presentat un decàleg al govern espanyol perquè garanteixi els drets les persones migrades.

Les entitats consideren que “les mesures d’increment de la seguretat” anunciades pel ministre d’Interior Fernando Grande-Marlaska suposen “reforçar un model ineficaç i vulnerador dels drets fonamentals de persones migrades” i que consoliden la idea que l’arribada de persones és una amenaça. A més, consideren que les propostes del govern espanyol “estan molt allunyades” del concepte de seguretat que reclama l’Agenda 2030, que avantposa la protecció abans que cap visió repressiva.

“Tot això és contrari a l’acord de la coalició de govern a Espanya, perquè s’hi recull la voluntat de promoure ‘una política europea d’immigració justa i solidària a través de l’articulació de vies legals i segures’”, alerten les entitats de Migraeurop en un comunicat. Per això, consideren “imprescindible” reorientar les polítiques migratòries del govern espanyol, perquè s’ajusti “als estàndards europeus”.

Per aquests motius, les entitats han elaborat un decàleg de propostes per mirar de millorar les polítiques migratòries amb mesures concretes que reenfoquin la manera com està gestionant el govern espanyol les fronteres del país. Consideren les organitzacions que cal abandonar pràctiques com les expulsions, les identificacions per perfil racial, tancar els CIE, ajudar la infància migrada i millorar la regulació de la situació administrativa de les persones migrades.

Notícies relacionades
La falta de llevadores i la “sobrecàrrega” assistencial dificulten el cribratge de càncer de coll uterí, segons SATSE
El sindicat reclama un increment urgent i estructural de la plantilla per garantir una prevenció efectiva i equitativa
Els sindicats d’habitatge denuncien que a Barcelona no queda cap allotjament temporal d’emergència per a famílies desnonades
L’Ajuntament admet la situació, però al·lega que cap situació d’alta vulnerabilitat quedarà desatesa
Les entitats d’educació en el lleure alerten que el seu finançament està “en risc”
Reclamen convocatòries d’ajuts amb més antelació i previsió per garantir l’estabilitat d’esplais, agrupaments escoltes i casals de joves
Les entitats alerten de la indefensió de milers de famílies per la caducitat del conveni contra la pobresa energètica
El conveni signat entre la Generalitat i Endesa el 2021 ha permès condonar el deute acumulat entre 2015 i 2021 a més de 41.000 famílies
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71