Ampans
L’objectiu del projecte és facilitar l’accés a serveis especialitzats, activitats d’oci adaptat i eines formatives i promoure l’autonomia i el coneixement

 









 

 

Neix VinculApp, una aplicació per connectar famílies, professionals i recursos dirigits a persones amb discapacitat
AMPANS desenvolupa l’app on s’ofereixen eines personalitzades i de suport i activitats d’oci adaptat

La Fundació AMPANS ha desenvolupat VinculApp, una nova eina tecnològica pensada per millorar el dia a dia de les persones amb discapacitat o trastorn mental i de les seves famílies. L’aplicació busca ser una plataforma de recursos oberta al conjunt de la ciutadania i, alhora, una eina privada que millori la comunicació i l’atenció entre els professionals i les famílies de les persones ateses per l’entitat.

L’objectiu del projecte és facilitar l’accés a serveis especialitzats, activitats d’oci adaptat i eines formatives i promoure l’autonomia i el coneixement. A més, la versió privada de l’aplicació permet una atenció més personalitzada, per així millorar el seguiment i la interacció amb els equips professionals d’AMPANS. D’altra banda, VinculApp també compta amb un espai de gestió interna per als professionals de l’entitat.

La capa pública de VinculApp ofereix un directori de serveis professionals especialitzats, com a advocats, dentistes o fisioterapeutes amb experiència en l’atenció a persones amb discapacitat. També inclou activitats d’oci adaptat, des de platges accessibles fins a propostes culturals o esportives inclusives, així com eines i recursos formatius que promouen l’empoderament de les famílies i els usuaris, amb continguts agrupats per temàtiques com habilitats cognitives, autonomia, drets, salut o gestions administratives.

D’altra banda, la capa privada, adreçada als familiars de les persones ateses per AMPANS, incorpora funcionalitats avançades que milloren la comunicació i el seguiment personalitzat. En aquesta part s’inclou la consulta del pla d’activitats i d’objectius individuals, accés a informació rellevant en cas d’urgència, menús, calendaris, galeries d’imatges i documentació. A més, també hi ha un canal directe de missatgeria amb l’equip educatiu i el treballador social i amb notificacions automàtiques i manuals sobre aspectes clau del benestar de l'usuari, com de salut, activitat, conducta, gestions o informació general del centre.

Implementada ja en 500 usuaris

L’aplicació ja s’ha posat en marxa de manera efectiva entre les famílies i usuaris dels serveis d’AMPANS, i actualment ja la fan servir unes 500 persones. La implementació s’ha fet de manera progressiva per garantir una bona adaptació i formació dels usuaris: primer es va desplegar al centre ocupacional, posteriorment a les llars residencials, i ara es troba en fase d’implantació a l’escola.

 

AMPANS assegura que els primers resultats han sigut molt positius, tant per part de les famílies com dels professionals. El personal dels serveis destaca la millora en la comunicació i el seguiment de l’atenció diària, mentre que les famílies valoren molt positivament l’accessibilitat i la immediatesa de la informació, així com la possibilitat de consultar, en qualsevol moment, les activitats del seu familiar, les seves rutines, notificacions mèdiques i altra documentació rellevant. 

L’ús de VinculApp és totalment gratuït per a les famílies i usuaris, que ja poden descarregar-se l’aplicació i beneficiar-se dels recursos disponibles. A més, l’aplicació està dissenyada per ser adaptable a altres entitats del tercer sector, que la podran implementar amb la seva pròpia imatge corporativa i gestionar la seva activitat de manera independent.

Notícies relacionades
Xifra “record” de persones sense llar a Barcelona: són un 43% més respecte fa dos anys
Arrels Fundació detecta a 1.982 persones que pernocten al ras, majoritàriament al districte de Sants-Montjuïc
La Taula del Tercer Sector reclama reformar el model d’acollida per adaptar-lo a la realitat migratòria
Denuncien que és massa rígid i burocràtic i no respon a la diversitat de perfils ni l’augment de la vulnerabilitat
Les entitats reclamen més participació de les persones voluntàries en els espais de decisió
La Federació Catalana de Voluntariat Social presenta la diagnosi de l’Estratègia Catalana pel Voluntariat 2030
10.000 llocs de feina de persones amb discapacitat intel·lectual, en risc per a la retallada del Govern de 5 milions d’euros als CETIS
Dincat denuncia el “maltractament institucional inadmissible” de la Generalitat, qui també deu 153 milions d’euros a l’entitat de les subvencions del 2025, mentre que el Govern ho nega
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71