ACN
Creu Roja ha denunciat que existeix una insuficiència de recursos en l'àmbit estatal per a atendre a totes les persones en situacions de tràfic en tots els fins d'explotació, així com aquelles en les quals conflueixen altres circumstàncies com la deterioració moderada i greu de la salut mental, les addiccions o la discapacitat

 









 

 

El tràfic de persones afecta més a les dones i la captació per mitjans digitals creix
Creu Roja ha detectat un augment dels casos de tràfic laboral i mixt a l'Estat espanyol

S'estima que 40 milions de persones són víctimes de tràfic de persones en tot el món. Tot i això, només una de cada deu víctimes és detectada, per la qual cosa el volum d'aquesta vulneració de drets humans és significativament superior. A l'Estat espanyol, Creu Roja atén al voltant de 1.000 persones en situació de tràfic i 1.000 dones en situacions d'explotació sexual cada any. L'organització ha detectat un augment en la captació a través de xarxes socials i l'entorn digital i ha alertat que les dones en situació de tràfic continuen sent el perfil majoritari, les quals s'enfronten a una multiplicitat de violències masclistes.

Des de Creu Roja destaquen que davant aquesta situació "és imprescindible la formació i l'abordatge des de l'enfocament de gènere interseccional", defensen. L'organització també ha observat en els últims anys un augment dels casos de tràfic laboral i mixt.

En el cas de l'explotació laboral, les persones són explotades especialment en el sector de l'alimentació, el servei domèstic i la indústria tèxtil. La tracta sexual afecta gairebé exclusivament a les dones, que són explotades principalment en prostitució i pornografia.

El tràfic mixt es refereix a aquell en el qual les víctimes són explotades en més d'una finalitat, com poden ser la sexual i laboral, la laboral i d'activitats il·lícites, etcètera.

Falta de recursos públics

Creu Roja ha denunciat que existeix una insuficiència de recursos en l'àmbit estatal per a atendre a totes les persones en situacions de tràfic en tots els fins d'explotació, així com aquelles en les quals conflueixen altres circumstàncies com la deterioració moderada i greu de la salut mental, les addiccions o la discapacitat.

A propòsit d'això, alerta l'entitat, se li suma la disparitat de respostes i recursos en funció del territori on es troba la persona, la qual cosa dificulta els processos de recuperació d'aquestes persones i famílies. En aquest sentit, la Llei Integral de Tràfic i la seva aprovació suposaria, segons Creu Roja, "un avanç en l'accés de les persones en situació de tràfic als drets que els corresponen, i l'exercici dels mateixos en condicions d'igualtat, dignitat i autonomia", reivindica l'organització.

Des de Creu Roja traslladen la seva disposició a treballar per millorar les capacitats de detecció i acompanyament especialitzat a persones en situacions de tràfic i destaquen la importància de "donar visibilitat a aquesta realitat de vulneració de drets humans i conscienciar a la ciutadania per a lluitar contra el tràfic", conclouen.

Notícies relacionades
El sensellarisme familiar s’agreuja: l’especulació expulsa les famílies del mercat privat d’habitatge
Som Llar adverteix que l’exclusió residencial afecta de manera significativa a les dones
El repte de l’envelliment: Catalunya necessitarà 80.000 places de residència i 26.000 professionals més en deu anys
ACRA alerta que cal incrementar el finançament fins al 2% del PIB per garantir una cobertura “digna”
Un any després de la dana, l’emergència per a la infància encara continua
La Taula del Tercer Sector urgeix a transformar el model de prestacions socials per posar fi a la pobresa i l’exclusió
Demanen actualitzar anualment l’IRSC, simplificar els tràmits burocràtics, reduir els temps d’espera i més coordinació entre administracions
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71