Departament d'Educació
El departament subratlla que "els docents nomenats són seleccionats de la borsa de treball de personal docent i mitjançant nomenaments telemàtics" i ressalta que "tots els professionals reben una formació específica abans d'iniciar la seva activitat als centres educatius"

 









 

 

Educació contracta 200 professionals per detectar dificultats d'aprenentatge en l'alumnat d'educació
L'objectiu de la mesura és potenciar la detecció precoç de trastorns relacionats amb l'aprenentatge, la comunicació i el llenguatge

El Departament d'Educació ha decidit contractar 200 professionals educatius de diferents perfils per potenciar la detecció precoç de les dificultats d'aprenentatge en infants del segon cicle d'educació infantil. La mesura se centra en la detecció de dificultats del llenguatge en els infants i en la intervenció posterior a través d'accions d'estimulació del llenguatge oral, a fi de facilitar l'accés a l'aprenentatge i l'adquisició d'una bona lectoescriptura a aquest alumnat.

Les professionals seran de diferents perfils: mestres d'educació especial i mestres d'audició i llenguatge, que en seran 190, i professorat especialista en orientació educativa, que en seran 11 i tindran tasques de coordinació als diferents territoris del programa. El departament subratlla que "els docents nomenats són seleccionats de la borsa de treball de personal docent i mitjançant nomenaments telemàtics" i ressalta que "tots els professionals reben una formació específica abans d'iniciar la seva activitat als centres educatius".

Els mestres d'educació especial i d'audició i llenguatge tindran, entre altres tasques, les de valorar la tipologia de les necessitats que presenta l'alumnat; prioritzar les actuacions a portar a terme; dissenyar recorreguts educatius d'intervenció personalitzada; i elaborar recursos didàctics, entre d'altres. D'altra banda, el professorat especialista en orientació coordinarà els equips de professionals que intervenen en el programa i es coordinarà amb els Equips d'Assessorament i orientació Psicopedagògica (EAP) i els Centres de Recursos Educatius per a Deficients Auditius (CREDA) de cadascun dels serveis territorials a fi de treballar de manera conjunta.

Aquesta mesura forma part del programa de cooperació territorial del Ministeri d'Educació i té un pressupost de 6 milions d'euros.

Notícies relacionades
El sensellarisme familiar s’agreuja: l’especulació expulsa les famílies del mercat privat d’habitatge
Som Llar adverteix que l’exclusió residencial afecta de manera significativa a les dones
El repte de l’envelliment: Catalunya necessitarà 80.000 places de residència i 26.000 professionals més en deu anys
ACRA alerta que cal incrementar el finançament fins al 2% del PIB per garantir una cobertura “digna”
Un any després de la dana, l’emergència per a la infància encara continua
La Taula del Tercer Sector urgeix a transformar el model de prestacions socials per posar fi a la pobresa i l’exclusió
Demanen actualitzar anualment l’IRSC, simplificar els tràmits burocràtics, reduir els temps d’espera i més coordinació entre administracions
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71