L’acció vol mobilitzar iniciatives ciutadanes per promoure la comprensió lectora: un de cada set infants de Catalunya no entenen els llibres que llegeixen malgrat que hagin après a llegir a l’escola.

 









 

 

Escriptors i ‘booktubers’ inventen falses ressenyes de contes per promoure la comprensió lectora
Màrius Serra i Gemma Lienas, entre altres, es faran ressò a les xarxes socials de la campanya pel Dia Mundial de l’Educació

Escriptors, ‘booktubers’ i ‘bookstagrammers’ inventaran aquest divendres falses ressenyes de contes per promoure la comprensió lectora, amb motiu del Dia Mundial de l’Educació. Entre altres, Màrius Serra i Gemma Lienas es faran ressò a les xarxes socials de la campanya ‘Comprendre la lectura. Comprendre la vida’, que s’engloba dins el projecte LECXIT de la Fundació Jaume Bofill.

L’acció vol mobilitzar iniciatives ciutadanes per promoure la comprensió lectora: un de cada set infants de Catalunya no entenen els llibres que llegeixen malgrat que hagin après a llegir a l’escola. De fet, la iniciativa es va iniciar ja aquest dimecres amb la publicació d’un vídeo a Youtube (en el cas dels booktubers) i d’una imatge a Instagram (els bookstagrammers), on feien una ressenya d’un llibre infantil.

Aquesta ressenya, però, parlava d’una història diferent a la del llibre referenciat, com si el youtuber o instagrammer hagués tingut problemes de comprensió lectora. Al cap de dos dies, és a dir, aquest divendres, la mateixa persona farà una altra publicació fent difusió de la campanya LECXIT i explicant el perquè de la “confusió” en la ressenya del llibre.

Els ‘booktubers’ i escriptors ‘fake’

Alguns dels booktubers més representatius de Catalunya i escriptors com Màrius Serra i Gemma Lienas, publicaran, a més, un vídeo a Youtube molt especial. Tots ells i elles faran una ressenya, amb llibertat creativa, sobre un llibre infantil popular, entre ells Alícia al País de les Meravelles, Peter Pan, El gat amb botes i El rei Artús, protagonistes de la campanya ‘Comprendre la lectura, Comprendre la vida’.

Notícies relacionades
Entitats de defensa de les persones migrants reclamen garanties per fer efectiva la regularització extraordinària
ECAS, Coordinadora Obrim Fronteres i Regularización Ya exigeixen suport, transparència i coordinació per no deixar cap persona fora
Crida per posar fi a la infantilització de les persones amb síndrome de Down: “Vull que em tractin com a qualsevol altre adult”
Down Catalunya reivindica un tracte respectuós i coherent amb els drets de les persones amb discapacitat intel·lectual
Així s’organitzen els centres educatius contra els desnonaments de l’alumnat 
La Plataforma Docents 080 presenta una guia amb actuacions per defensar des de l’escola a les famílies en risc de perdre casa seva
Una llar on sentir-se com a casa: la Casa dels Xuklis compleix 15 anys acompanyant infants i joves amb càncer
L’AFANOC insta el Departament de Salut a destinar-hi més recursos per poder sostenir el servei
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71