La Cambra de Sabadell demana prioritats clares per al Vallès | Cambra de Sabadell
Fernández ha assenyalat que el petit comerç es veurà obligat a "o apujar preus o reduir horaris"
Laura Caballero: “Amb la industrialització del crim, tota empresa pot patir un ciberatac”
La directora de l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya remarca la importància de la prevenció i defensa que "la tecnologia ha de lluitar contra la tecnologia"
L'any 2024, l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya va detectar més de 6.900 milions d'intents de ciberatacs a les organitzacions públiques del Principat. Per posar-nos en perspectiva: aquesta xifra equival a 18...
Menys sucre, més festuc i plats a punt per menjar: així es reinventa el sector alimentari català
L’edició 2026 d’Alimentaria+Hostelco, celebrada al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, reuneix prop de 3.300 empreses de la indústria alimentària
Del fuet d’or al caviar de caragol, passant per xips d’ou, cotnes amb xili o xocolata endolcida amb dàtil: la imaginació gastronòmica sembla no tenir límits. I, lluny de ser una mirada al futur, totes aquestes ...
Demasié, el paradís de la rebosteria americana que endolceix Barcelona
Pionera en ‘cinnamon rolls’ a l’Estat i amb una producció anual de 800.000 galetes, la firma dels Escursell també és present a Madrid i Andorra
N’hi ha prou amb treure el cap a qualsevol botiga de Demasié perquè l’olor de canyella i mantega -amb farcits de festuc, xocolata amb llet o gerds-, t’embolcalli completament. És un reclam sensorial que s&r...

 


 

La Cambra de Sabadell reclama més infraestructures i defensa el comerç davant la jornada reduïda
Segons la presidenta de la Comissió de Comerç Interior i Turisme, Eva Maria Fernández, el petit comerç es veurà obligat a "o apujar preus o reduir horaris"

"El pressupost aprovat per a la Cambra el 2025 supera els 3,3 milions d’euros, una xifra que ens motiva especialment, ja que supera àmpliament el 50% del màxim que mai havia tingut aquesta casa”. Així ho ha afirmat Ramon Alberich, president de la Cambra de Comerç de Sabadell, en l’obertura de la taula rodona Actualitat econòmica i empresarial de la Cambra de Sabadell, que ha donat inici a la jornada organitzada per la institució. L’esdeveniment ha servit per presentar les línies estratègiques i els objectius de treball per al 2025, a més d’analitzar l’actualitat econòmica i empresarial de l’entorn.

La Cambra de Sabadell, com espai de col·loqui sobre l'economia i les empreses, ha dedicat la sessió a defensar els interessos generals del comerç, la indústria, els serveis i el desenvolupament econòmic de la demarcació. Segons Eva Maria Fernández i Gómez, presidenta de la Comissió de Comerç Interior i Turisme, "sembla que hi ha un increment del consum en el comerç físic, però els hàbits de consum estan canviant, especialment pel que fa a promocions i rebaixes”. "Ja no es perceben les rebaixes com una ocasió especial de compra”, ha afegit.

Fernández ha assenyalat que el petit comerç es veurà obligat a "o apujar preus o reduir horaris"

A més, en relació amb una qüestió d’actualitat, la reducció de la jornada laboral, Fernández ha assenyalat que el petit comerç es veurà obligat a "o apujar preus o reduir horaris". Aquesta perspectiva genera preocupació dins la Cambra de Comerç i Indústria, que observa amb temor la proposta de reducció de la jornada laboral promoguda pel Ministeri de Treball liderat per Yolanda Díaz.

A més de Fernández, també han participat en la taula rodona Actualitat econòmica i empresarial de la Cambra de Sabadell el president de Promoció Econòmica i Empresa, Leo Torrecilla i el president d’Urbanisme, Infraestructures i Transport, Pere Jordi Puig. Segons Puig, la Cambra ha sol·licitat prioritzar actuacions clau com les obres i millores del Túnel de l'Horta, les infraestructures hídriques, la B-40 en el tram de Terrassa a Castellar, la Ronda Nord de Sabadell, la terminal ferroviària de la Llagosta i el corredor mediterrani. Tal com ha afirmat, "són infraestructures essencials per al desenvolupament econòmic del territori".

Puig ha fet una crida als responsables polítics perquè "deixin de banda el bipartidisme i prioritzin aquestes actuacions amb una visió de futur i un compromís amb el territori. El Vallès Occidental no pot esperar més, s’ha d’actuar”.

La proposta del túnel d’Horta presenta la creació d’una nova entrada a Barcelona que connecti la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb l'àrea de negocis 22@ i el Fòrum. "Això facilitaria la mobilitat de les persones que es desplacen entre la universitat i un pol d’activitat econòmica centrat en startups, noves indústries i tecnologies emergents". "Aquest projecte ens aportaria competitivitat territorial", ha afegit.

La Cambra de Sabadell denuncia l'augment de l'absentisme i la burocràcia com a obstacles per a l'economia

Pel que fa a la Comissió de Promoció Econòmica i Empresa, Torrecilla ha subratllat que l’absentisme laboral continua sent un dels principals maldecaps per als empresaris catalans. "En lloc de millorar, segueix empitjorant", ha afirmat, destacant que aquest fenomen ja representa un cost equivalent al 10% del PIB de Catalunya. També ha posat èmfasi en la burocràcia, que segueix sent un obstacle important per a la competitivitat empresarial. "Els terminis són molt difícils de reduir, i això perjudica especialment les petites i mitjanes empreses", ha apuntat.

A més, Alberich, com a president de la Comissió d’Internacionalització, ha destacat el possible impacte positiu de l’acord de Mercosur per a les empreses catalanes. També ha advertit sobre les conseqüències de l’actual promesa electoral de Donald Trump d’imposar forts aranzels als Estats Units, que podrien sacsejar tant la geopolítica com els mercats europeus. "Recupero les paraules de Marcos Urarte: "Trump és l’última oportunitat perquè Europa es desperti'", ha conclòs Alberich.

Alberich (Cambra de Sabadell): "Si al mercat desapareix una de les principals entitats que dona finançament a les empreses, sobretot a les petites i mitjanes, l'oferta es reduirà"

Alberich també ha posat de relleu l’estat actual de l’OPA del BBVA sobre el Banc Sabadell, assenyalant que "un procés tan llarg ha complicat la posició del BBVA, ja que cada cop li serà més difícil justificar la proposta". A més, ha alertat que "si al mercat desapareix una de les principals entitats que dona finançament a les empreses, sobretot a les petites i mitjanes, l'oferta es reduirà".

Finalment, la Cambra ha presentat els nous serveis enfocats en la formació especialitzada, el suport a l’emprenedoria i programes per fomentar la sostenibilitat empresarial:

  1. España Emprende: formació i assessorament personalitzats per a nous emprenedors i empresaris que busquen suport en l’inici, modernització o ampliació dels seus negocis.

  2. Impulsa Startup: el programa ofereix assessorament, suport i mentories a emprenedors i startups tecnològiques per ajudar-los en la constitució, creixement i expansió dels seus projectes.

  3. Oficina OTE: suport empresarial per a la transformació de pràctiques sostenibles i d’eficiència energètica. El servei impulsa la transició cap a un model d’empresa compromesa amb el medi ambient.

  4. Fp Dual: ensenyament adaptat a les necessitats empresarials, amb pràctiques remunerades que faciliten la inserció laboral, posicionant-se com una opció formativa i d'inserció laboral del futur.


    Ana M. González. Periodista

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71