El projecte REGIN ha estat dissenyat per diferents territoris europeus i té per objectiu la creació d'indicadors que ajudin a avaluar el resultat de les polítiques en matèria d'inclusió de la immigració.

 









 

 

Catalunya participa en un projecte europeu per elaborar un índex d'inclusió de la immigració
L'objectiu és crear indicadors que ajudin a avaluar el resultat de les polítiques regionals en aquesta matèria

El projecte REGIN ha estat dissenyat per diferents territoris europeus i té per objectiu la creació d'indicadors que ajudin a avaluar el resultat de les polítiques en matèria d'inclusió de la immigració. S'inspira en un índex similar en l'àmbit estatal, però en aquest cas s'implementarà a nivell regional per detectar els punts febles del sistema i introduir millores. S'avaluaran aspectes com el treball, els serveis socials, l'educació i la salut, entre d'altres.

Des de la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, conjuntament amb el CIDOB s'organitzaran accions formatives per agents del territori i s'aterrarà la proposta a nivell local i d'aquesta manera "podrem aportar coneixement pel disseny de l'índex, però també traslladar-lo als agents del territori que podran aplicar-lo i millorar l'impacte de les polítiques que desenvolupen en matèria d'immigració", ha explicat el Secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, Oriol Amorós.

Hi participen també la Regió Autònoma de Sardenya, Múrcia, Lansstyrelsen Skane (Suècia), les Açores (Portugal) i Egió Campania (Itàlia). El pressupost és d'1,8 milions d'euros i començarà al febrer i durarà durant dos anys.

Notícies relacionades
Neix Social Campus, la plataforma de formació per al tercer sector social
Social.cat i Utopiq impulsen un nou projecte formatiu amb cursos en directe, autodirigits i a mida per a entitats
Primeres reaccions a l’acord per equiparar els sous del sector social: “És un punt d’inflexió real”
Patronals i sindicats majoritaris celebren un “acord històric” i demanen una implicació transversal i seguiment
«La soledat forma part de la condició humana»: diversos experts n’analitzen l’impacte en la vellesa
Els educadors i educadores socials rebutgen la presència policial a les escoles
Aposten per afrontar les situacions de complexitat als centres des d’una perspectiva educativa
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71