Plataforma educadores i educadors de les escoles
Segons apunta el col·legi de professionals, l'estudi vol posar especial atenció a la situació actual de les persones professionals de l'educació social, analitzant les dades que s'obtindran sobre l'exercici de la professió al llarg del 2023 i que serviran per conèixer la realitat professional

 









 

 

Crida als educadors socials per conèixer l'estat de la professió a Catalunya
El CEESC posa en marxa una recollida de dades per radiografiar la situació actual de l'educació social

El Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) fa un crida als professionals de l'educació social perquè participin en la recollida de les dades que conformaran l'Informe de l'Estat de l'Educació Social a Catalunya 2023, que arribarà a la seva 4a edició.

Segons apunta el col·legi de professionals, l'estudi vol posar especial atenció a la situació actual de les persones professionals de l'educació social, analitzant les dades que s'obtindran sobre l'exercici de la professió al llarg del 2023 i que serviran per conèixer la realitat professional.

Així mateix, les dades seran comparades amb les anteriors tres edicions, el que permetrà obtenir informació per continuar treballant en la promoció del reconeixement social i professional de l'educació social amb les diferents administracions, entitats del tercer sector, sindicats i d'altres actors socials.

Enguany, afegeixen des del CEESC, s'amplia la bateria de preguntes pel que fa a temes com ara la periodicitat amb la qual es fa l'avaluació de riscos socials i psicosocials; com es tracta l'assetjament, la violència o la discriminació al lloc de feina; si es fa supervisió d'equips; com es té en compte el Codi deontològic en el desenvolupament de la professió, o la qualitat de les ofertes de treball.

L'enquesta és anònima i confidencial i, per tant, no es recolliran ni publicaran dades personals. La informació recollida serà tractada únicament i exclusivament per a les finalitats descrites. La data límit per a contestar-la és el 7 d'abril de 2024, i es pot fer mitjançant aquest formulari.

Aquest serà el quart informe que vol analitzar la situació de la professió a Catalunya. El primer estudi va fer-se amb dades del 2014, i es va tornar a realitzar el 2017 i al 2020. De la comparació de les dades entre 2014 i 2020, des del CEESC destaquen la creixent feminització de la professió, així com l'augment de l'externalització de serveis. També van observar una lleugera millora salarial, però també una bretxa salarial favorable als homes.

Notícies relacionades
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
La falta de llevadores i la “sobrecàrrega” assistencial dificulten el cribratge de càncer de coll uterí, segons SATSE
El sindicat reclama un increment urgent i estructural de la plantilla per garantir una prevenció efectiva i equitativa
Els sindicats d’habitatge denuncien que a Barcelona no queda cap allotjament temporal d’emergència per a famílies desnonades
L’Ajuntament admet la situació, però al·lega que cap situació d’alta vulnerabilitat quedarà desatesa
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71