Taylor Flower (Unsplash)
"Si aquestes necessitats no són correctament adreçades, són un clar predictor de l'abandonament educatiu, condemnant-los així al fracàs escolar i perpetuant la injustícia social", afirmen des de la Fundació Bofill

 









 

 

Només el 14% de l'alumnat amb necessitats de suport educatiu rep alguna ajuda
La Fundació Bofill alerta que la situació socioeconòmica de les famílies afecta els resultats acadèmics dels infants

A Catalunya hi ha 157.233 alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu causades per la situació socioeconòmica de les seves famílies o pel fet d'haver arribat recentment al país. Segons la Fundació Bofill, només el 14% va rebre el curs passat algun tipus d'ajuda econòmica del Departament d'Educació per fer front a aquestes necessitats.

"Si aquestes necessitats no són correctament adreçades, són un clar predictor de l'abandonament educatiu, condemnant-los així al fracàs escolar i perpetuant la injustícia social", afirmen des de la fundació.

Existeixen notables diferències de puntuació en les proves de competències entre l'alumnat escolaritzat en centres d'alta complexitat, i per tant més vulnerable, i aquell en centres de baixa complexitat. D'acord amb les dades de l'informe PISA, l'alumnat amb un alt estatus socioeconòmic tendeix a obtenir millors resultats en les proves de competències que no pas el d'un estatus baix. Aquestes diferències arriben fins als 18 punts percentuals en algunes competències.

En referència a l'impacte de la pandèmia en l'aprenentatge de l'alumnat, segons la Fundació Bofill, els alumnes d'entorns desfavorits s'han vist més afectats. A Catalunya es calcula que aquesta pèrdua d'aprenentatges per la pandèmia equival a entre 3 i 4 mesos d'escolarització.

La Fundació Bofill ha impulsat un projecte de suport socioeducatiu que ha arribat a més d'11.500 alumnes en 230 centres educatius repartits entre Catalunya, Andalusia, Ceuta i Melilla. "Cal una política educativa que garanteixi programes de suport socioeducatiu imprescindibles per acompanyar especialment l'alumnat amb més dificultats. Les oportunitats d'èxit educatiu no poden dependre de la capacitat econòmica de les famílies", recalquen des de l'entitat.

Notícies relacionades
Un any després de la dana, l’emergència per a la infància encara continua
La Taula del Tercer Sector urgeix a transformar el model de prestacions socials per posar fi a la pobresa i l’exclusió
Demanen actualitzar anualment l’IRSC, simplificar els tràmits burocràtics, reduir els temps d’espera i més coordinació entre administracions
Més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives específiques no reben el suport necessari, segons l’aFFaC
L’organització denuncia la manca de personal especialitzat i la supressió de places clau i reclama el desplegament urgent del Decret d’Educació Inclusiva
Trencant la soledat no desitjada: “Quan la persona s’aïlla és molt difícil sortir”
Sant Joan de Déu impulsa una setmana d’activitats i accions per visibilitzar la problemàtica, que cada cop afecta més els joves
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71