En la mateixa línia, s'ha reclamat que el Parlament de Catalunya treballi per assegurar la participació política de les persones amb discapacitat i que acosti la institució al col·lectiu garantint l'accessibilitat en totes les seves activitats

 









 

 

El sector català de la discapacitat demana estabilitat política per afrontar les conseqüències de la Covid-19
El col·lectiu insta al nou Parlament a adaptar les lleis a la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa dels drets del col·lectiu a Catalunya ha demanat a la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs, estabilitat política per afrontar les conseqüències de la Covid-19.

"La irrupció de la Covid-19 i la convocatòria anticipada d'eleccions ha aturat l'impuls i la transformació de les polítiques dirigides a les persones amb discapacitat. Les desigualtats s'han aprofundit i, ara més que mai, necessitem que la discapacitat sigui prioritària en l'acció política parlamentària per revertir aquesta situació" explica el president del COCARMI, Antonio Guillén, que encapçalava la delegació que es va entrevistar ahir amb la presidenta del Parlament. Amb ell hi eren el vicepresident, Raimon Jané, el secretari general, Enric Botí, i la secretària tècnica, Meritxell Caralt.

Des del Comitè també es va traslladar la necessitat de garantir certa estabilitat política que permeti exhaurir la legislatura. "Els darrers anys hem estat gairebé en una campanya electoral permanent. Cal aturar aquesta inèrcia per atendre adequadament les necessitats incessants de les persones amb discapacitat; sobretot, cal aprovar uns nous pressupostos que donin resposta a l'actual context econòmic, social i sanitari. Recórrer a la pròrroga pressupostària té fortes repercussions per a les persones amb discapacitat i les nostres famílies", assevera Guillén.

La delegació del comitè també va demanar que s'adeqüi la normativa catalana a la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, el màxim tractat internacional sobre els drets del col·lectiu i que és d'obligat compliment des de la seva ratificació, l'any 2008, per part de l'Estat Espanyol.

Per la seva banda, el vicepresident de COCARMI, Raimon Jané, també va instar a elaborar, en totes les iniciatives legislatives, informes previs sobre l'adequació a la Convenció. "Cada nova llei que aprovi el Parlament de Catalunya ha d'ajustar-se plenament als principis, mandats i valors de la Convenció. Després de més de deu anys de la seva entrada en vigor, no podem assumir que els drets de les persones amb discapacitat i les seves famílies es continuïn situant per sota dels estàndards internacionals", afirma Jané.

Alhora, des del Comitè s'ha urgit al Parlament perquè vetlli legalment, perquè l'accelerada digitalització que està vivint la societat els últims anys, i que s'ha accentuat amb la pandèmia, sigui accessible i inclusiva. "Estem enmig d'una revolució digital que influeix en el procés de recuperació econòmica i social i, per tant, hem de garantir que els processos de digitalització siguin inclusius. No podem deixar ningú enrere, hem de reduir la bretxa digital: que tothom tingui dispositius, que siguin accessibles i que la xarxa arribi a tots els racons de Catalunya", declara el secretari general, Enric Botí.

En la mateixa línia, s'ha reclamat que el Parlament de Catalunya treballi per assegurar la participació política de les persones amb discapacitat i que acosti la institució al col·lectiu garantint l'accessibilitat en totes les seves activitats, també en la presa de decisions polítiques, de les quals no en poden quedar al marge.

Notícies relacionades
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
“Tenir fills és un factor de pobresa”: els infants ja són el grup d’edat més empobrit, amb un 36,5%
Save The Children i Unicef demanen accelerar el desplegament de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71