L'organització demana la col·laboració de 600 voluntaris per aconseguir, almenys, un voluntari per farmàcia. L'objectiu d'aquesta edició és poder recaptar 55.000 euros per atendre persones que pateixen pobresa farmacèutica.

 









 

 

L'ONG Banc farmacèutic necessita voluntaris per la campanya de medicaments solidaris
L'objectiu d'aquesta edició és poder recaptar 55.000 euros per atendre persones que pateixen pobresa farmacèutica

Banc Farmacèutic, l'ONG de la farmàcia, celebrarà la seva 12a Campanya de Medicaments Solidaris el proper dissabte 18 de maig, a excepció d'Aragó on tindrà lloc una setmana després, la tarda del divendres 24 de maig. En aquesta ocasió, l'entitat necessita 600 voluntaris i els convida a participar d'aquesta iniciativa per posar el seu gra de sorra a la lluita contra la pobresa farmacèutica.

Durant els dies que duri la campanya, les farmàcies participants tindran a la seva disposició unes cintes, que l'ONG ha batejat com "cintes solidàries", que han estat dissenyades per poder utilitzar-se com polsera, com clauer o per portar al retrovisor del cotxe, entre altres usos, i que es podran adquirir a canvi d'un donatiu de dos euros.

L'organització demana ara la col·laboració de 600 voluntaris per aconseguir, almenys, un voluntari per farmàcia. Així, l'entitat fa una crida als ciutadans a participar com a voluntaris en la 12a edició i així col·laborar amb els farmacèutics recollint donatius a canvi d'aquestes cintes solidàries. L'objectiu d'aquesta edició és poder recaptar 55.000 euros per atendre persones que pateixen pobresa farmacèutica.

D'aquesta manera, l'ONG Banc Farmacèutic busca donar resposta a la pobresa farmacèutica "d'una manera concreta i eficient, amb l'objectiu de poder atendre milers de persones sense recursos i en risc d'exclusió social, que no poden fer front al copagament dels medicaments i que es veuen embolicats en aquesta situació", assenyala l'ONG en un comunicat. Els diners recaptats en la passada edició de la Campanya va fer possible proporcionar més de 450 ajudes a persones en situació de pobresa farmacèutica.

Les persones que vulguin participar per primera vegada com a voluntaris en la Campanya hauran de registrar-se a la pàgina web de l'entitat i seguir els passos marcats. Una vegada que confirmin la seva inscripció a la Campanya, els voluntaris podran triar la farmàcia a la que volen col·laborar, d'entre les que estiguin disponibles en el moment de la seva inscripció. El dissabte 18 de maig, els voluntaris hauran de presentar a la farmàcia assignada a les 10h del matí per participar en la Campanya que finalitzarà a les 14h.

Notícies relacionades
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
“Tenir fills és un factor de pobresa”: els infants ja són el grup d’edat més empobrit, amb un 36,5%
Save The Children i Unicef demanen accelerar el desplegament de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71