Projecte Lliures
Des del 2017, Lliures ha contribuït a la consolidació de 27 projectes amb 470.000 euros provinents de les aportacions de més de 4.000 persones de la societat civil. Així, actualment ja és present a 13 municipis catalans

 









 

 

Lliures obre una nova convocatòria per finançar projectes socials a Catalunya
Es destinaran 120.000 euros a iniciatives que fan front a la pobresa, l'exclusió social i les desigualtats

El projecte Lliures ha obert una nova convocatòria de projectes socials als quals destinarà un total de 120.000 euros.

D'aquesta manera, aquest fons econòmic i social estable sorgit de la suma de forces d'Òmnium Cultural, Coop57 i les Entitats Catalanes d'Acció Social (ECAS), continua actuant contra el creixement i la cronificació de la pobresa i l'exclusió social a Catalunya, que ja s'eleva fins al màxim històric del 30%.

La convocatòria va dirigida a propostes que es troben en una fase inicial per tal de consolidar-les, sorgides de l'autoorganització de les mateixes persones afectades, que treballen de manera col·lectiva, horitzontal i participativa arreu del territori català per revertir les desigualtats i impulsar una transformació cap a una societat més justa.

En aquest sentit, la convocatòria se centra en quatre àmbits d'actuació: pobresa cronificada i exclusió agreujada per l'atur; infants i joves en situació de vulnerabilitat i risc d'exclusió social; manca d'una llar digna i emergència alimentària i de necessitats bàsiques. Les propostes es poden presentar fins al 30 d'abril a través del web del projecte, i s'anunciaran les seleccionades aquest mes de juny.

Una xarxa de 27 respostes col·lectives arreu de Catalunya

Des del 2017, Lliures ha contribuït a la consolidació de 27 projectes amb 470.000 euros provinents de les aportacions de més de 4.000 persones de la societat civil. Així, actualment ja és present a 13 municipis catalans. El projecte també ha promogut el vincle entre projectes que ha donat lloc a noves aliances i a la inspiració per implantar a un lloc el que ha funcionat a un altre.

Un supermercat cooperatiu a Sabadell, la inserció sociolaboral de col·lectius vulnerables a través de la recuperació de terres d'oliveres abandonades a les terres de l'Ebre, un obrador mancomunat impulsat per una cooperativa gastronòmica de persones migrants i racialitzades a Sants, o un taller vivencial de català a Blanes, són alguns dels exemples que s'han fet realitat al llarg d'aquest any amb la darrera convocatòria.

Notícies relacionades
Xifra “record” de persones sense llar a Barcelona: són un 43% més respecte fa dos anys
Arrels Fundació detecta a 1.982 persones que pernocten al ras, majoritàriament al districte de Sants-Montjuïc
Neix VinculApp, una aplicació per connectar famílies, professionals i recursos dirigits a persones amb discapacitat
AMPANS desenvolupa l’app on s’ofereixen eines personalitzades i de suport i activitats d’oci adaptat
La Taula del Tercer Sector reclama reformar el model d’acollida per adaptar-lo a la realitat migratòria
Denuncien que és massa rígid i burocràtic i no respon a la diversitat de perfils ni l’augment de la vulnerabilitat
Les entitats reclamen més participació de les persones voluntàries en els espais de decisió
La Federació Catalana de Voluntariat Social presenta la diagnosi de l’Estratègia Catalana pel Voluntariat 2030
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71