Ajuntament de Barcelona
El conveni signat a finals del 2020 preveu la construcció o rehabilitació i posterior gestió de fins a 1.000 habitatges, el 60% dels quals seran de lloguer a càrrec d'una fundació de l'habitatge social i el 40% restant d'habitatge cooperatiu o cohabitatge

 









 

 

L'Ajuntament de Barcelona incorpora 203 nous pisos al parc d'habitatge assequible
La rehabilitació i gestió d'aquests immobles anirà a càrrec d'entitats i cooperatives sense ànim de lucre amb qui el consistori va signar un conveni a finals de 2020

L'Ajuntament de Barcelona ha ampliat el parc d'habitatge assequible a la ciutat amb la incorporació de dos solars i un edifici municipal de 203 habitatges. Aquests immobles passaran a formar part del conveni que van signar el consistori i el sector de l'habitatge sense ànim de lucre fa un any, per delegar-ne la construcció i rehabilitació a les entitats i cooperatives que en formen part.

Després d'aquesta incorporació, són ja 567 habitatges en 14 promocions les quals s'han assignat a les entitats que formen part del conveni de promoció delegada sense ànim de lucre, del qual formen part l'Associació de Gestors de Polítiques Socials d'Habitatge (GHS), la Xarxa d'Economia Social i Solidària (XES), la Federació de Cooperatives d'Habitatge de Catalunya (Habicoop), i la Coordinadora de Fundacions d'Habitatge Social (Cohabitac).

Fins ara, ja eren 11 les promocions de 364 habitatges incorporades i ja assignades a les entitats concretes que les impulsaran. Ara s'hi afegeixen tres noves promocions: una de 80 pisos dedicada a cohabitatge, una altra de promoció de lloguer de 38 habitatges a càrrec d'una fundació i una darrera promoció de lloguer de 85 habitatges, oberta tant a fundacions com a cooperatives de lloguer.

Per aquestes tres promocions, ara s'ha obert el termini perquè les fundacions i cooperatives interessades puguin fer les seves propostes a desenvolupar-hi, que seran avaluades per respectives taules de valoració. La decisió serà elevada a una comissió formada per l'Ajuntament de Barcelona i la GHS, òrgan encarregat de validar o no l'assignació proposada.

Objectiu: iniciar obres a mitjans de 2022

Les promocions incorporades en la primera fase del conveni, que es van assignar ja la passada primavera a les fundacions i cooperatives beneficiàries, es troben ja en els treballs previs a les obres, com la redacció del projecte i la sol·licitud de llicències, de manera que puguin començar els treballs entre mitjans del 2022 i principis del 2023.

En total, el conveni signat a finals del 2020 preveu la construcció o rehabilitació i posterior gestió de fins a 1.000 habitatges, el 60% dels quals seran de lloguer a càrrec d'una fundació de l'habitatge social i el 40% restant d'habitatge cooperatiu o cohabitatge.

Canvis al conveni

Després d'un any de vigència del conveni, l'Ajuntament i les entitats han acordat també introduir algunes millores que contribueixin a fer-lo més útil. En primer lloc, s'introdueix la possibilitat d'incrementar la subvenció municipal als projectes fins al 16%, fins ara limitades al 7%, per a noves construccions no superiors a 15 habitatges i en tots els casos de les finques a rehabilitar. A més d'aquests darrers casos, aquest canvi beneficiarà especialment projectes singulars com els cohabitatges per a persones grans i per a persones amb discapacitat, promocions totes elles de menys de 15 habitatges.

Notícies relacionades
Xifra “record” de persones sense llar a Barcelona: són un 43% més respecte fa dos anys
Arrels Fundació detecta a 1.982 persones que pernocten al ras, majoritàriament al districte de Sants-Montjuïc
Neix VinculApp, una aplicació per connectar famílies, professionals i recursos dirigits a persones amb discapacitat
AMPANS desenvolupa l’app on s’ofereixen eines personalitzades i de suport i activitats d’oci adaptat
La Taula del Tercer Sector reclama reformar el model d’acollida per adaptar-lo a la realitat migratòria
Denuncien que és massa rígid i burocràtic i no respon a la diversitat de perfils ni l’augment de la vulnerabilitat
Les entitats reclamen més participació de les persones voluntàries en els espais de decisió
La Federació Catalana de Voluntariat Social presenta la diagnosi de l’Estratègia Catalana pel Voluntariat 2030
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71