Amb l’objectiu de fomentar el coneixement del català i el romaní, els departaments de Cultura i de Treball, Afers Socials i Famílies han impulsat la publicació del Vocabulari en imatges català-romaní

 









 

 

El nou ‘Vocabulari en imatges català-romaní’ posa en valor i promou la cultura gitana a Catalunya
El volum, que recull més de 1.000 paraules associades a il·lustracions, ja es pot consultar en línia

Amb l’objectiu de fomentar el coneixement del català i el romaní, els departaments de Cultura i de Treball, Afers Socials i Famílies han impulsat la publicació del Vocabulari en imatges català-romaní. Aquest volum vol facilitar l’aprenentatge de la llengua catalana a les persones de parla romaní, fomentar l’aprenentatge bàsic del romaní tenint com a punt de partida el català, i promoure el reconeixement i el respecte de la cultura gitana com a part de la cultura catalana, contribuint a superar els estereotips i prejudicis cap al poble gitano.

El Vocabulari en imatges català-romaní, que parteix de l’obra Vocabulari en imatges de la Direcció General de Política Lingüística, ha estat traduït per persones gitanes de les associacions Rromane Siklovne, Associació de Joves Gitanos de Gràcia i Ternè Roma Action Barcelona. Conté més de 1.000 paraules en les dues llengües, que van associades a una il·lustració. Està estructurat en cinc capítols temàtics que fan referència a espais quotidians: els exteriors, els habitatges, els serveis, els aliments i altres àrees d’interès. Al final del llibre també hi ha una guia breu de conversa.

De moment, s’han editat 1.100 exemplars en paper, i que també es pot descarregar tant des de la pàgina web de Llengua catalana, com des de la pàgina web del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. “ L’edició d’aquest manual és un exemple de l’esforç per a la recuperació de la llengua romaní”, asseguren a Govern.

A més del Vocabulari en imatges català- romaní, a la pàgina web de Llengua catalana es poden trobar eines i recursos com les ‘Làmines il·lustrades amb situacions quotidianes’, de la col·lecció Viure a Catalunya o el material didàctic del curs de català Ep! Escolta i parla.

 

Notícies relacionades
Les entitats reclamen que el ‘Decret Maricarmen’ vagi més enllà dels desnonaments
La Maricarmen finalment podrà tornar a casa seva, però les organitzacions socials demanen “un marc estable” per protegir el dret a l’habitatge
El bus interurbà, un focus d’obstacles per a les persones amb discapacitat: “És una discriminació molt gran”
Ecom alerta de barreres que limiten el dret a la mobilitat i l’autonomia del col·lectiu
La setena campanya «Cap llar sense aliments» recapta més de 2,1 milions d’euros
“Un pas important”: les entitats valoren l’aprovació de la reforma de les lleis de dependència i discapacitat
El Sindicat de Mares en la Diversitat, Dincat i Cocarmi alerten que caldran “recursos suficients” per dur a terme la normativa
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71