Als Estats Units estan molt acostumats a fer servir els missatges de text del mòbil, coneguts com a SMS, des de fa molts anys.
D’unicorns a gaseles: com se situa Catalunya entre les empreses que més creixen de l’Estat?
El Principat concentra prop de 4.000 companyies de gran creixement, una categoria on destaquen hostaleria, construcció i indústria
Apuntin aquests dos noms: Factorial i Amphora Logistics. La primera acaba de tancar una sèrie D de 150 milions de dòlars que la consolida com una de les vint empreses més ben valorades a la Unió Europea, amb una estimaci&o...
El llegat infinit d’Antoni Gaudí: un fervor universal de 134 milions
Els 100 anys de la mort de l’artífex de la Sagrada Família aterren amb col·laboracions empresarials, una visita papal i una “nul·la” activitat comercial
Geni, boig i somiador són els tres adjectius més repetits quan es parla d’Antoni Gaudí (Reus o Riudoms, 1852). L’arquitecte avançat al seu temps que va imaginar la monumentalitat de la Sagrada Família, e...
Lluís Torrent (Panini): "Si els cromos valguessin milions, vindríem a treballar amb metralladores"
El director general de Panini Espanya encara el seu dotzè Mundial al capdavant de la companyia i assegura que "la vida del cromo continua totalment viva"
Des de la Costa Brava, Lluís Torrent i Suñé (Torroella de Montgrí, 1949) es dedica a predir el futur. Ho fa amb l'equip de Panini, segons ell, "el millor equip de futbol que juga sense pilota", capa&cced...

 


 

Per què als Estats Units no fan servir WhatsApp?
Quan va caure l’aplicació a Catalunya durant unes hores, tot va ser caòtic, des de la vida professional a la personal

Fa just un mes que va deixar de funcionar durant unes hores Facebook, Instagram i WhatsApp a molts països i aquí, a Catalunya, va ser una autèntica catàstrofe. No sabíem com comunicar-nos. I el pitjor de tot, en l'àmbit professional tampoc. Abusem d'aquesta xarxa social i barregem la vida privada amb la feina.

De la caòtica situació, em va sorprendre un comentari d'un amic meu que viu a Nova York, ja que el deixa desconcertat la dependència que tenim de WhatsApp. I, de seguida, em vaig preguntar el següent: Per què als Estats Units no fan servir l'aplicació de missatgeria més popular del món?

Cercant per Internet i parlant amb ell vaig conèixer els motius que us explicaré a continuació.

Els SMS, encara presents

En primer lloc, als Estats Units, s'estima que menys del 20% dels usuaris de telèfons intel·ligents usen WhatsApp per comunicar-se, segons els últims estudis. I els principals motius són curiosos. Es veu que estan molt acostumats a fer servir els missatges de text del mòbil, coneguts com a SMS, des de fa molts anys. Ho tenen de forma gratuïta, així com les trucades. I que pagar per les dades d’Internet ho trobaven molt car.

També, un altre factor que indiquen els experts és que els estatunidencs no tenen molts contactes fora del país i no necessiten enfrontar-se al problema de pagar un cost addicional pels SMS a altres països. I també, evidentment, l'increment de l'ús de l'iPhone, que el fa servir el 50% dels estatunidencs. A més, disposen d'un sistema d'iMessage a la seva plataforma que ho facilita.

Maria Lorenzo

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71