Xavier Roig: ""S’observa que tenim massa comerç i bars. És d’esperar que la pandèmia ho corregeixi, encara que la transició serà tràgica per als afectats. Tanmateix, les xifres mostren que l’ajust és inevitable si volem anar bé"
D’unicorns a gaseles: com se situa Catalunya entre les empreses que més creixen de l’Estat?
El Principat concentra prop de 4.000 companyies de gran creixement, una categoria on destaquen hostaleria, construcció i indústria
Apuntin aquests dos noms: Factorial i Amphora Logistics. La primera acaba de tancar una sèrie D de 150 milions de dòlars que la consolida com una de les vint empreses més ben valorades a la Unió Europea, amb una estimaci&o...
El llegat infinit d’Antoni Gaudí: un fervor universal de 134 milions
Els 100 anys de la mort de l’artífex de la Sagrada Família aterren amb col·laboracions empresarials, una visita papal i una “nul·la” activitat comercial
Geni, boig i somiador són els tres adjectius més repetits quan es parla d’Antoni Gaudí (Reus o Riudoms, 1852). L’arquitecte avançat al seu temps que va imaginar la monumentalitat de la Sagrada Família, e...
Lluís Torrent (Panini): "Si els cromos valguessin milions, vindríem a treballar amb metralladores"
El director general de Panini Espanya encara el seu dotzè Mundial al capdavant de la companyia i assegura que "la vida del cromo continua totalment viva"
Des de la Costa Brava, Lluís Torrent i Suñé (Torroella de Montgrí, 1949) es dedica a predir el futur. Ho fa amb l'equip de Panini, segons ell, "el millor equip de futbol que juga sense pilota", capa&cced...

 


 

A Catalunya ens hem quedat sense indústria i és molt greu
"Passejo per Barcelona i només veig bars i fleques amb barres de baguet congelades, on és la indústria?"

Passejo per Barcelona i només veig bars i fleques d'unes cadenes i franquícies en concret. Baguets congelades, cafès molt i molt dolents. També supermercats, que ja ens entenem, venen productes el doble de car i sovint, si no t'hi fixes, caducats. Aquest és el país que volem? A la nostra ciutat de referència? I el que em sap més greu és que ens hem quedat sense indústria.

Ho comentava fa uns dies el gran Xavier Roig a VIA Empresa i no hi puc estar més d'acord: "S’observa que tenim massa comerç i bars. És d’esperar que la pandèmia ho corregeixi, encara que la transició serà tràgica per als afectats. Tanmateix, les xifres mostren que l’ajust és inevitable si volem anar bé". Continua amb "la moda entre nosaltres ha consistit a assegurar que una societat és més avançada com més porció del seu PIB estigui orientada als serveis. Indirectament, s’ha vingut a dir que la indústria contamina, que és de països endarrerits i per això es traslladen les produccions a la Xina. Les successives crisis (la de la pandèmia, sense anar més lluny) han demostrat que no és així. Que els països més resistents tenen una indústria forta."

Necessitem una indústria forta, llocs de treball estables i preparats per tot el que vingui: crisi climàtica, noves pandèmies, crisi de matèries primeres, però sobretot necessitem un sector servei fort, de qualitat i una indústria puntera. Som-hi!

Mercè Romagosa

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71