Els que llegim molt ho fem per fugir de la realitat. D'aquí aquestes recomanacions per relaxar-se i submergir-se en una altra realitat. Paral·lela o no.
La segona vida de la catalana Fina García: la transformació d’un negoci de 18,5 milions
Tres dècades després, l'empresa familiar s’ha consolidat com un referent del sector format per 22 joieries distribuïdes a Catalunya, Madrid, Saragossa i Marbella
L’any 1988, una família catalana va unir esforços per donar vida a una joieria al carrer Provença de Barcelona. Així va néixer la Joieria Fina García, un projecte familiar que, més de tres d...
Des de la Transfăgărășan: la carretera del conflicte entre humans, natura i fauna salvatge
La via mítica de Romania s'ha convertit en un "safari d’asfalt", on el turisme visual xoca amb la fauna i la seguretat
Compartint categoria de “carretera excepcional” amb el Paso do Stelvio (Itàlia), l’Atlantic Ocean Road (Noruega), la Grossglockner (Austria), la Ruta 40 (Argentina) o l'Overseas Highway (EUA), entre d’altres, l...
D’unicorns a gaseles: com se situa Catalunya entre les empreses que més creixen de l’Estat?
El Principat concentra prop de 4.000 companyies de gran creixement, una categoria on destaquen hostaleria, construcció i indústria
Apuntin aquests dos noms: Factorial i Amphora Logistics. La primera acaba de tancar una sèrie D de 150 milions de dòlars que la consolida com una de les vint empreses més ben valorades a la Unió Europea, amb una estimaci&o...

 


 

Unes vacances desconnectats
Què li queda pendent a aquest país tan nostre? Reptes i llibres

Això s'acaba. Vacances, i tal dia farà un any. Quan tornem ja veurem com està el país; com està la nostra empresa i si podem allargar els Erto's.
Ara, però, ja s'ho faran; necessitem desconnectar. No tenim clar on ho farem i potser ho haurem de fer tancats a casa i anant a dormir ben d'hora.
Veurem, però, si som capaços de dormir. Per si tenen dificultats per fer-ho, unes recomanacions de lectura.

Diu una directiva amiga que els que llegim molt ho fem per fugir de la realitat. Ben cert, ens en fem un munt. I sort dels llibres. D'aquí aquestes recomanacions per relaxar-se i submergir-se en una altra realitat. Paral·lela o no.

Aquí van:

Cinc no policíaques:
- El Barça davant la crisi del segle. Roger Vinton
- La dictadura de la incompetència. Xavier Roig
- Quina mena de gent som. Gaziel
- El "Dietari" de la La Marxa de Catalunya. Miquel Macià
- Mafias & Economia & Política. Joan Queralt

Cinc policíaques:
- Serie Bergman. Michael Hjorth-Hans Rosenfeldt
- Ética para inversores. Petros Markaris
- Advertencia razonable. Michael Connelly
- Mañana te toca a tí. Stefan Ahnhem
- El caso Hartung. Soren Sveistrup

I dues de la cosa aquesta del periodisme:
- Hombres de papel. Santi Giménez
- Papel mojado. Mongolia


En aquest darrer apartat també hi poden incloure el de Michael Connelly.

Amb aquests dotze llibres els garanteixo unes bones vacances i una desconnexió absoluta.
I una advertència important: ni se'ls acudeixi tocar, mirar, obrir cap mena de llibre que parli de fórmules màgiques de com reinventar-se, de com liderar i de com vendre més. Si tenen "mono" agafin els articles de Xavier Roig, Genís Roca o de Josep M Ganyet a VIA Empresa, i si encara en necessiten més, tornin a llegir Els reptes del management, de Francisco M. López, també publicat en aquest diari. O els de Roger Vinton, que publica periòdicament.

El que ens queda pendent

Al juliol passa el mateix que al desembre. Aquí acabem el semestre i el comptable (controller, perdó), que és qui ara mana a la casa, ja ha passat el rasclet pels pressupostos i ens ha donat la bronca perquè hem gastat massa (nosaltres li diem que hem invertit, però aquesta gent dels números no està per subtileses ni per intangibles) i hem ingressat poc. Vaja, el de cada any d'ençà que aquests personatges manen.

Dèiem, doncs, que un cop acabat el semestre, ens adonem de tot allò que queda pendent però amb un buit terrible que és mitjans de juliol i tres setmanes d'agost. I tot queda d'aquí un més i mig, amb l'afegit que la revifalla del bitxo posa encara més interrogants a la recuperació prevista (no fonamentada) pel setembre. I tots hem començat a treballar i a planificar amb aquesta esperança i que tot estarà arreglat. I ara ens insinuen que potser no serà així. Que octubre és més segur.

I què li queda pendent a aquest país tan nostre?


Sense entrar en política i a grans trets ho podríem resumir, com en els llibres, en cinc:

- Fons Europeus: en tindrem els catalans? I on els haurem de gestionar? Aquí o allà?
- Erto's: els prorrogaran o ens diran que s'ha acabat el bròquil
- Crèdits ICO: pròrrogues, condonació, ajornament...
- B-40: seguirem amb un quilòmetre l'any
- Autopistes lliures de peatge: qui pagarà el manteniment

Xavier Molina

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71