l projecte podria facilitar la detecció dels positius en la covid-19 simplement responent en el mòbil a unes preguntes, i incloent-hi el so de la pròpia tos, encara que sigui forçada.
Juan Manuel Manrique (CAdIC): "És clar que imagino una Catalunya en què Rodalies funciona bé"
El president del Consell Assessor d’Infraestructures de Catalunya assegura que "hem invertit poc i malament en les nostres infraestructures"
Juan Manuel Manrique (Almassora, 1949) acaba de celebrar la desena Nit de les Infraestructures, que, alhora, és la primera que viu com a president del Consell Assessor d’Infraestructures de Catalunya (CAdIC). Manrique és enginyer ...
Centres de dades, cables submarins i l'ombra aragonesa: Quo Vadis, Catalunya?
La infraestructura de connectivitat i l'ecosistema empresarial potencien un sector que topa amb els frenètics canvis tecnològics i les dificultats de finançament
En els darrers anys, l’Aragó s’ha posicionat amb força com a principal territori tractor de centres de processament de dades (CPD) de l’Estat. En un informe publicat aquest mateix dilluns, la banca d’inversi&oacu...
Gepork, la revolució que va portar la inseminació artificial a les granges catalanes
El Grup Gepork, que va introduir aquesta tècnica pionera el 1979, avui factura més de 100 milions d'euros i s'ha convertit en líder de la distribució veterinària
El 1979, Gepork va revolucionar la cria de porcs a les granges catalanes amb la introducció de la inseminació artificial porcina. Van ser els pioners d'aquesta tècnica a tot l'estat espanyol. Gairebé 50 anys d...

 


 

Una app per diagnosticar la covid-19 amb la tos
Científics catalans del MIT fan a Barcelona els primers assajos clínics i recopilen gravacions de tos de forma anònima

Un equip del Auto-ID Lab, un laboratori del Massachusetts Institute of Technology (MIT) a Boston, dirigit per l’investigador català Brian Subirana, està perfeccionant un model de reconeixement de veu que, fent servir intel·ligència artificial, ajuda a fer un diagnòstic de la covid-19 a través del mòbil i de forma gratuïta. Segons expliquen en un comunicat, els primers resultats es mostren molt encoratjadors. El projecte podria facilitar la detecció dels positius en la covid-19 simplement responent en el mòbil a unes preguntes, i incloent-hi el so de la pròpia tos, encara que sigui forçada.

Davant la incertesa sobre com afrontar el desconfinament, aquesta eina podria contribuir a gestionar la tornada a la nova normalitat prevenint possibles contagis i rebrots, ja que permetria detectar casos de la covid-19 de manera senzilla i immediata, tants cops com es vulgui, a cost zero i en qualsevol lloc.

Per perfeccionar el model i entrenar l'algoritme, ja han començat a treballar amb centres hospitalaris com l'Hospital Clínic de Barcelona. La doctora Susana Puig, cap de Servei a l’Hospital Clínic, coordina un equip de més de 20 investigadors per recollir gravacions de la tos i dades clíniques de pacients. A més de la col·laboració d’hospitals, l’equip necessita també de forma urgent dades de la ciutadania en general. Per això han creat la web opensigma.mit.edu on, des de qualsevol dispositiu mòbil o ordinador, qualsevol persona que vulgui ajudar de manera fàcil i ràpida a superar aquesta pandèmia, pot gravar la seva tos de forma totalment anònima.

Un cop l’algoritme hagi recopilat suficient informació per oferir uns resultats el màxim de fiables, es presentarà a la comunitat científica i les autoritats sanitàries per ser validat. L’objectiu final és posar a disposició de tota la població una app en obert i de forma totalment altruista, per al diagnòstic de la covid-19.

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71