Ajuntament de Barcelona
L'Agenda dels Infants recull moltes reivindicacions dels nens i nenes de la ciutat, sistematitzades en 11 demandes, 30 propostes i més de 100 idees que s'adrecen a l'Ajuntament, a les escoles, a les famílies i a ells mateixos, així com a altres agents de la societat com ara els mitjans de comunicació o els veïns i veïnes

 









 

 

Neix l'Altaveu d'Infants de la Ciutat, un espai perquè els nens i nenes s'expressin i diguin com millorar Barcelona
Seran una trentena d'infants, que a partir d'ara es reuniran amb diferents agents de la ciutat per presentar les seves reclames

Una trentena d'infants de Barcelona representaran a partir d'ara als nens i nenes de la ciutat en l'Altaveu d'Infants de la Ciutat, un espai de participació infantil que vol millorar el benestar de la infància a la ciutat. Aquest grup de nens i nenes serà l'encarregat de difondre l'Agenda dels Infants, un document que es va presentar a finals del 2023 i en el qual han participat més de 5.000 infants de la ciutat.

L'Agenda dels Infants recull moltes reivindicacions dels nens i nenes de la ciutat, sistematitzades en 11 demandes, 30 propostes i més de 100 idees que s'adrecen a l'Ajuntament, a les escoles, a les famílies i a ells mateixos, així com a altres agents de la societat com ara els mitjans de comunicació o els veïns i veïnes.

Aquesta trentena d'infants —investits com a interlocutors per l'alcalde de la ciutat, Jaume Collboni, durant un acte a l'Ajuntament de Barcelona aquest dijous a la tarda— hauran de dialogar amb diferents representants polítics i socials sobre les demandes, propostes i idees que es presenten en l'Agenda dels Infants.

Durant el curs 2024-2025, els infants que formen part de l'Altaveu es reuniran per presentar les seves reclames amb agents com el Consell de Ciutat, l'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, el Síndic de Greuges de Barcelona, el Consell Municipal de Benestar Social o el Consell Educatiu Municipal de Barcelona. L'objectiu d'aquestes reunions serà dialogar al voltant de les demandes dels nens i nenes de la ciutat i arrencar compromisos concrets per part de la ciutadania adulta de cara a millorar el benestar de la infància de Barcelona.

'Parlen els nens i les nenes'
La constitució de l'Altaveu d'Infants de la Ciutat és la darrera fase del programa 'Parlen els nens i nenes', un programa municipal de recerca i de participació infantil sobre el benestar de la infància que impulsa el Departament de Promoció de la Infància i duu a terme l'Institut Infància i Adolescència de Barcelona.

La recerca sobre benestar de la infància a la ciutat parteix de l'Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona (EBSIB) que es va dur a terme durant el curs escolar 2021-2022 a 5.000 infants d'entre 8 i 11 anys de Barcelona gràcies a la col·laboració d'una seixantena d'escoles i del Consorci d'Educació de Barcelona.

L'enquesta va posar de manifest que els nens i nenes de la ciutat estaven menys satisfets amb les seves vides que abans de la pandèmia (60% del tot satisfets amb la seva vida l'any 2021, quan l'any 2017 el percentatge era del 69%) i també que la satisfacció global amb la vida està condicionada per la vivència de certes experiències en la vida quotidiana, algunes de les quals es van veure limitades durant la pandèmia, com per exemple la relació amb els amics, així com fer coses divertides a l'aire lliure i en contacte amb la natura.

Més enllà d'aquestes experiències del dia a dia, els resultats de l'enquesta també van subratllar que els infants que viuen en contextos econòmicament desafavorits estan menys satisfets amb la seva vida que la resta d'infants.

Després de l'enquesta, en la fase qualitativa de la recerca, es van dur a terme tallers participatius per analitzar els resultats de l'enquesta amb els nens i nenes i recollir les seves propostes per millorar el seu benestar a uns 2.000 infants dels participants en l'enquesta. L'anàlisi i la síntesi de les propostes recollides és el que es recull en l'Agenda dels Infants.

Els nens i nenes demanen més temps lliure i en família
Durant els tallers, els nens i nenes de la ciutat van identificar quatre temes prioritaris que, justament, coincideixen amb aquells aspectes que l'anàlisi quantitativa dels resultats de l'enquesta van demostrar que són cabdals per al benestar dels infants o bé que els infants en tenen valoracions més negatives.

Aquestes quatre prioritats tenen a veure amb passar temps de qualitat amb la família, amb poder-se sentir segurs, amb un èmfasi especial en acabar amb el bullying, i amb l'ajuda emocional i tenir menys pressió sobre com han de ser.

Que la seva veu arribi a tothom
Preguntats per les seves motivacions i expectatives, els nens i nenes de Barcelona ho tenen clar. El que més els motiva de participar en l'Altaveu d'Infants de la Ciutat és millorar el benestar dels infants; expressar-se i que la seva veu arribi a tothom; que se'ls escolti i poder dir el que senten i els preocupa; conèixer altres infants; conèixer gent important i parlar amb càrrecs de l'Ajuntament; i que les famílies els escoltin.

Notícies relacionades
Neix Tenim respostes, un espai digital per resoldre dubtes sobre la sordesa
La iniciativa d’ACAPPS facilita informació i ofereix eines de suport a famílies i persones que pateixen pèrdua auditiva
El 86% del cost econòmic associat a l’Alzheimer ho assumeixen les famílies
En vuit de cada deu casos la cura recau en un familiar i el 76% de les cuidadores són dones, segons adverteix la Fundació Pasqual Maragall
L’alumnat amb necessitats educatives especials inicia el curs “sense avenços rellevants” en inclusió, denúncia Dincat
L’entitat reclama a Educació compromís polític i mesures immediates per desplegar una educació inclusiva “real i efectiva”
Més de 146.000 alumnes en situació de vulnerabilitat tornaran a l’escola sense beca de menjador, segons Educo
El cost del menjador universal i gratuït a Catalunya seria de més de 1.333 milions d’euros per curs
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71