Ajuntament de Barcelona
Aquest servei, que s'ha desplegat a 16 barris de la ciutat, ofereix informació dels recursos i serveis disponibles per cuidar gent gran, infants o persones amb discapacitat, a banda de promoure activitats comunitàries i oferir suport a les persones cuidadores

 









 

 

Preocupació a les associacions veïnals de Barcelona pels canvis en les polítiques socials municipals
Alerten del tancament del servei de VilaVeïna i d'incertesa sobre els plans comunitaris a diversos barris de la ciutat

Les associacions veïnals de Barcelona es mostren preocupades davant dels canvis en les polítiques socials municipals. Segons adverteix la Federació d'Associacions Veïnals de Barcelona (Favb) en un comunicat, concretament alerten sobre un possible tancament del servei de VilaVeïna, un model de cures comunitàries que es va impulsar durant el mandat d'Ada Colau i que ara perilla, tal com denuncien les associacions veïnals, segons les quals s'ha finalitzat el contracte amb les entitats gestores.

Aquest servei, que s'ha desplegat a 16 barris de la ciutat, ofereix informació dels recursos i serveis disponibles per cuidar gent gran, infants o persones amb discapacitat, a banda de promoure activitats comunitàries i oferir suport a les persones cuidadores.

D'altra banda, des de la Favb també han mostrat inquietud per la no convocatòria dels concursos per renovar els plans de desenvolupament comunitaris de diversos barris de la ciutat, que també finalitzen contracte en els pròxims mesos.
En tots els casos, es lamenten, estan patint "manca d'informació i incertesa" sobre la continuïtat d'iniciatives que qualifiquen d'"útils" per a la ciutadania. Així, recorden que a Barcelona hi ha una llarga tradició de polítiques socials "de diàleg i participació" en la seva implementació, i com a mostra, citen l'existència de l'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva.

Segons la Favb, les polítiques socials municipals són efectives a llarg termini si hi ha implicació del teixit social dels barris. "Hi ha també la constatació que moltes de les problemàtiques que aborden les polítiques socials exigeixen molts esforços, recursos i participació per afrontar-les", recorden.

Així, reclamen que les raons dels canvis i l'avaluació de les polítiques formin part d'un procés "compartit" entre Administració i ciutadania. "Per això demanem una clarificació urgent dels possibles canvis, i un diàleg franc amb les entitats i els barris".

En afegit, la federació recalca que les polítiques socials han d'ocupar un paper central per fer front a les problemàtiques socials, demogràfiques i econòmiques que afecten a la majoria de la ciutadania barcelonina. "Els serveis que aporten els projectes de Vila Veïna i els diferents Plans de desenvolupament comunitari ocupen aquest espai central als barris on estan en actiu".

Una prova pilot que es traslladarà de forma "similar" als Casals de Barri
Per la seva banda, fonts de l'Ajuntament de Barcelona, preguntades pel Social.cat, assenyalen que el projecte de Vila Veïna va ser una prova pilot i que ara s'està treballant en el següent pas que establia el projecte "integrant-lo dins l'estructura municipal", apunten. Per aquest motiu, expliquen, s'està estudiant una nova proposta que oferirà un servei "similar" dins l'estructura dels Casals de Barri. "Això permetrà mantenir el desplegament territorial del servei i incorporar noves línies d'actuació prioritàries", i citen l'estratègia Barcelona contra la soledat. Aquesta nova proposta, diuen des del consistori, permetria que els Casals de Barri siguin referents i actius mobilitzadors i promotors del benestar col·lectiu.

D'altra banda, pel que fa a les activitats que s'estan duent a terme en el marc del servei, des de l'Ajuntament indiquen que s'està treballant per poder assumir el nombre més gran de les accions durant aquests mesos d'impàs.

Pel que fa als plans comunitaris, des de l'Ajuntament detallen que estan inclosos en aquesta nova proposta que s'està treballant.

Notícies relacionades
Neix Tenim respostes, un espai digital per resoldre dubtes sobre la sordesa
La iniciativa d’ACAPPS facilita informació i ofereix eines de suport a famílies i persones que pateixen pèrdua auditiva
El 86% del cost econòmic associat a l’Alzheimer ho assumeixen les famílies
En vuit de cada deu casos la cura recau en un familiar i el 76% de les cuidadores són dones, segons adverteix la Fundació Pasqual Maragall
L’alumnat amb necessitats educatives especials inicia el curs “sense avenços rellevants” en inclusió, denúncia Dincat
L’entitat reclama a Educació compromís polític i mesures immediates per desplegar una educació inclusiva “real i efectiva”
Més de 146.000 alumnes en situació de vulnerabilitat tornaran a l’escola sense beca de menjador, segons Educo
El cost del menjador universal i gratuït a Catalunya seria de més de 1.333 milions d’euros per curs
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71