Mart Producction
L'objectiu d'aquest programa és acompanyar als centres educatius en la gestió del benestar emocional de l'alumnat i en la gestió de les diferents situacions que puguin succeir durant el dia a dia d'escoles i instituts

 









 

 

Els docents podran demanar assessorament en la gestió del benestar emocional de l'alumnat
Un equip de professionals de la psicologia i pedagogia atendrà les consultes dels centres educatius

A partir d'aquest dilluns 16 de gener, els professionals de l'educació podran contactar amb un grup d'especialistes en psicologia i pedagogia per rebre suport i assessorament en matèria de benestar emocional. Aquesta és una de les mesures centrals del nou Programa de Benestar Emocional que ha posat en marxa el Departament d'Educació per acompanyar al professorat i als centres educatius. A més, també s'elaborarà material pedagògic, es farà formació per a docents i tallers adreçats a l'alumnat i les famílies.

L'objectiu d'aquest programa és acompanyar als centres educatius en la gestió del benestar emocional de l'alumnat i en la gestió de les diferents situacions que puguin succeir durant el dia a dia d'escoles i instituts. En aquest sentit, s'oferirà als professionals de l'educació eines per a millorar el benestar psicològic i ajudar-los quan es detectin dificultats de gestió emocional de l'alumnat. Al mateix temps, es vol facilitar la detecció i la resposta grupal en situacions de risc de malestar, així com promoure actuacions amb impacte positiu en el benestar emocional d'infants i joves.

Un equip de vint professionals del Departament d'Educació serà l'encarregat de coordinar i gestionar el programa, el qual estarà format per dos coordinadors, 17 professionals de l'àmbit de la psicologia i la pedagogia, i un tècnic administratiu. L'equip també rebrà l'assessorament periòdic per part de persones expertes del sector. Entre les seves funcions es troben: l'atenció telefònica als docents, la intervenció en situacions d'emergència, l'acompanyament als centres, les dinàmiques de gestió emocional en grups de classe, l'elaboració del material pedagògic, la formació del professorat i l'elaboració d'eines de gestió emocional per a les famílies.

Notícies relacionades
Augmenten les denúncies per discriminació LGTBI-fòbica a Catalunya, amb 318 incidències el 2024
L’Observatori Contra l’LGTBI-fòbia exigeix més recursos i polítiques públiques orientades a la garantia de drets
Els experts proposen una prestació complementària d’habitatge per fer front a la pobresa infantil
El CETIS planteja un ajut universal per a la primera infància i prestacions compatibles amb la feina
El sensellarisme, la inclusió social i l'ecofeminisme, entre els temes dels nous projectes del Palau Macaya
Neix Tenim respostes, un espai digital per resoldre dubtes sobre la sordesa
La iniciativa d’ACAPPS facilita informació i ofereix eines de suport a famílies i persones que pateixen pèrdua auditiva
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71