Unsplash
Per al regidor d'Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, el pla recull un seguit de propostes i accions "per fer una ciutat més amiga de les persones grans i de tots i totes, com ja ho fan el Pla d'Infància o l'Estratègia municipal contra la Soledat"

 









 

 

Barcelona treballa en un pla per promoure l'autonomia de les persones grans
Estructurat en cinc eixos el document presenta un primer Pla d'Accions amb 26 iniciatives

A Barcelona hi viuen gairebé 350.000 persones de 65 anys o més, el que representa el 21,1% del total de la població. Fins fa poc, els conceptes de longevitat o envelliment es plantejaven en termes de problemes i dificultats, però darrerament han sorgit noves veus que reivindiquen la riquesa que suposa la longevitat. Per aquest motiu, l'Ajuntament de Barcelona treballa en un pla per promoure l'autonomia de les persones grans en diversos entorns de la ciutat.

El document porta per nom 'Barcelona: ciutat amigable amb les persones grans' i s'estructura en cinc eixos que donen resposta als reptes que planteja la ciutat com la soledat no desitjada, la longevitat o la transformació digital.

El pla pretén facilitar entorns, equipaments, serveis i suports necessaris perquè aquestes persones puguin escollir la forma de vida que s'ajusti millor als seus principis i valors.

A més, implica als diferents agents i actors de la ciutat a desenvolupar les iniciatives en el seu àmbit d'intervenció. El pla s'ha presentat recentment al Consell Assessor de la Gent Gran per a la seva deliberació i debat participatiu.

Per al regidor d'Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, el pla recull un seguit de propostes i accions "per fer una ciutat més amiga de les persones grans i de tots i totes, com ja ho fan el Pla d'Infància o l'Estratègia municipal contra la Soledat".

El pla respon als nous reptes que afronta Barcelona per esdevenir una ciutat "realment amigable" amb les persones grans: la diversitat, la longevitat, els objectius de desenvolupament sostenible, l'accessibilitat, la soledat, la transformació digital, les necessitats de cura i les relacions intergeneracionals.

Notícies relacionades
Xifra “record” de persones sense llar a Barcelona: són un 43% més respecte fa dos anys
Arrels Fundació detecta a 1.982 persones que pernocten al ras, majoritàriament al districte de Sants-Montjuïc
Neix VinculApp, una aplicació per connectar famílies, professionals i recursos dirigits a persones amb discapacitat
AMPANS desenvolupa l’app on s’ofereixen eines personalitzades i de suport i activitats d’oci adaptat
La Taula del Tercer Sector reclama reformar el model d’acollida per adaptar-lo a la realitat migratòria
Denuncien que és massa rígid i burocràtic i no respon a la diversitat de perfils ni l’augment de la vulnerabilitat
Les entitats reclamen més participació de les persones voluntàries en els espais de decisió
La Federació Catalana de Voluntariat Social presenta la diagnosi de l’Estratègia Catalana pel Voluntariat 2030
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71