Grup Cooperatiu TEB
El servei permetrà posar a l'abast de la ciutadania documents en lectura fàcil que fan referència als drets laborals i cooperatius, així com guies que facilitin la inserció laboral, la comprensió de la banca ètica o que ofereixin eines a l'administració pública

 









 

 

FàcilMent, l'eina que promou l'accés a la informació dels col·lectius amb dificultats de comprensió lectora
El projecte impulsat pel Grup Cooperatiu TEB genera ocupació a persones amb discapacitat intel·lectual

Ajudar les empreses i administracions a comunicar-se de manera més clara i ser accessibles a persones amb discapacitat, gent gran i altres col·lectius amb dificultats de comprensió lectora. Aquest és l'objectiu de FàcilMent, el primer servei de comunicació clara i fàcil que genera ocupació a persones amb discapacitat intel·lectual, segons explica Pepa Muñoz, representant del Grup Cooperatiu TEB, impulsor del projecte.

Entendre el món que ens envolta és clau per afavorir la participació de tota la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social. És per això que el servei integral FàcilMent vol ser una eina per desenvolupar l'accessibilitat cognitiva i promoure l'accés a la informació dels col·lectius amb dificultats de comprensió lectora, facilitant així la seva participació en la comunitat.

Els protagonistes d'aquest servei, tal com detallen des de TEB, són les persones amb discapacitat intel·lectual, que fan de validadores de documents escrits en lectura fàcil. Així, el servei permetrà posar a l'abast de la ciutadania documents en lectura fàcil que fan referència als drets laborals i cooperatius, així com guies que facilitin la inserció laboral, la comprensió de la banca ètica o que ofereixin eines a l'administració pública per comunicar-se millor amb la ciutadania.

En l'àmbit de la cultura, s'adaptaran a lectura fàcil novetats editorials, alhora que es treballarà per apropar la informació d'actualitat a tothom a través d'un blog en lectura fàcil.

"Un repte tan important només es pot assolir amb cooperació i diversitat", explica Muñoz, que afegeix: "Per això, a FàcilMent hi ha incloses un ampli ventall de cooperatives - Abacus, L'Apòstrof, Suara, Sepra i Xarxa Ambiental, així com mitjans de comunicació de l'economia social i altres iniciatives - que treballen per transformar el seu entorn des d'àmbits diferents i compartint, això sí, els valors i principis de la participació l'autogestió, el suport mutu i l'interès per la comunitat".

Notícies relacionades
Augmenten les denúncies per discriminació LGTBI-fòbica a Catalunya, amb 318 incidències el 2024
L’Observatori Contra l’LGTBI-fòbia exigeix més recursos i polítiques públiques orientades a la garantia de drets
Els experts proposen una prestació complementària d’habitatge per fer front a la pobresa infantil
El CETIS planteja un ajut universal per a la primera infància i prestacions compatibles amb la feina
El sensellarisme, la inclusió social i l'ecofeminisme, entre els temes dels nous projectes del Palau Macaya
Neix Tenim respostes, un espai digital per resoldre dubtes sobre la sordesa
La iniciativa d’ACAPPS facilita informació i ofereix eines de suport a famílies i persones que pateixen pèrdua auditiva
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71