Social.cat
Aquest esdeveniment va néixer l'any passat de la mà del diari de l'acció social a Catalunya, el Social.cat, amb l'objectiu de destacar el paper de les autores i autors, editorials, llibreries i el públic lector que aposten per les obres de temàtiques socials

 









 

 

Arriba a Barcelona la segona edició de la Setmana del Llibre Social
L'esdeveniment se celebrarà del 7 a l'11 de juny i comptarà amb autores com Natza Farré, Desirée Bela-Lobedde i Nadia Ghulam, entre altres

Després de l'èxit de la primera edició, celebrada el novembre de 2021, la Setmana del Llibre Social torna aquest juny per consolidar-se com la cita indispensable pel sector del llibre i de l'acció social. Aquest esdeveniment va néixer l'any passat de la mà del diari de l'acció social a Catalunya, el Social.cat, amb l'objectiu de destacar el paper de les autores i autors, editorials, llibreries i el públic lector que aposten per les obres de temàtiques socials com els feminismes, les migracions, la salut o la diversitat. Enguany, la jornada se celebrarà del 7 a l'11 de juny a cinc llibreries de Barcelona - Taifa, No Llegiu, Ona, Documenta i La Tribu -, on es presentaran novetats editorials que posen el focus en àmbits socials, amb la intenció d'alimentar debats i ampliar mirades.

Des del Social.cat volem omplir el buit de la creació literària referent a l'acció social a Catalunya. És per això que impulsem la Setmana del Llibre Social, un esdeveniment anual que aglutina les lletres socials, presenta referents pròxims i alimenta el debat. Les activitats són gratuïtes, però per qüestions d'aforament cal inscripció prèvia, que es pot fer a través del web.

La Setmana del Llibre Social arrencarà a la llibreria Taifa dimarts 7 de juny a les 19 h tot donant veu a Eloy Fernández Porta, que presentarà el seu llibre Los brotes negros i participarà al debat Joves i salut mental: un binomi en equilibri?, juntament amb Hernán Sampietro, vocal de drets d'ActivaMent.

El dimecres 8 de juny, la llibreria No Llegiu acollirà la xerrada El poder de les paraules: el llibre com a eina d'acció social, en la qual participaran, per una banda, l'artista i activista Marta Fàbregas i Camila Oliveira, coautores de Brians: mujeres invisibles, i Cristina Sampere, directora de la Fundació Setba, impulsora del projecte; i, per l'altra, Míriam Hatibi, Alpha Omar i Aya Zuidi, coautors - entre altres creadors i joves migrats - de Viatge a Mart.

La llibreria Ona serà la seu del debat Violències masclistes: sobrevivint al patriarcat. Per aquesta conversa, dijous 9 de juny comptarem amb Natza Farré, periodista i autora de Tinc algunes certeses i molts dubtes; la psicòloga especialitzada en violències maslclistes Alba Alfageme, autora de Quan cridem els nostres noms; i la il·lustradora Marta Bellvehí, que presentarà la seva primera novel·la, Bruna Brown.

El divendres 10 de juny, la llibreria Documenta acollirà la presentació de Hija de inmigrantes, de Safia El Aadam, qui, juntament amb Desirée Bela-Lobedde, activista antiracista i autora de Minorías, i Imane Raissali, més coneguda com a Miss Raisa, rapera i autora de Pondré los colores, participaran del debat Racisme, identitat i gènere: la veu de les dones racialitzades.

Aquesta segona edició de la Setmana del Llibre Social conclourà dissabte 11 de juny a les 11 h a la llibreria La Tribu, on se celebraran dues activitats per al públic infantil i familiar. Primer, l'escriptora i activista afganesa Nadia Ghulam farà un contacontes del seu llibre El país dels ocells sense ales i, després, el Col·lectiu Pirulís, plataforma d'artistes que reivindica l'ús lliure de les columnes publicitàries com espais d'expressió artística i de manifestació, durà a terme un taller d'art per la pau.

Notícies relacionades
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
“Tenir fills és un factor de pobresa”: els infants ja són el grup d’edat més empobrit, amb un 36,5%
Save The Children i Unicef demanen accelerar el desplegament de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71