Antoni Aguilera, president de la Creu Roja, assenyala que "cal incorporar el coneixement sobre primers auxilis ja des de la infància i cal, sobretot, actualitzar aquest coneixement cada tres anys per recordar i aprendre nous continguts.".

 









 

 

Tenir coneixements de primers auxilis permetria salvar diàriament entre un 15% i un 20% més de vides
Segons un informe de Creu Roja, set de cada deu persones no té cap coneixement sobre primers auxilis

Comptar amb més gent formada en primers auxilis permetria salvar diàriament entre un 15% i un 20% més de vides humanes, segons un informe elaborat per Creu Roja. A més, aquest mateix informe constata que set de cada deu persones no tenen coneixements de primers auxilis.
Aquest treball parteix d'una mostra de 610 persones sòcies de l'entitat de tot Catalunya enquestades el febrer del 2018. Tal i com ha assenyalat Antoni Aguilera, president de la Creu Roja, "cal incorporar el coneixement sobre primers auxilis ja des de la infància i cal, sobretot, actualitzar aquest coneixement cada tres anys per recordar i aprendre nous continguts.".

Si la solució és la formació, l'estudi constata que el 65,7% de les persones enquestades manifesta la voluntat de formar-se en primers auxilis i, en aquest sentit, destaca la importància de buscar nous formats de formació per arribar a més gent, així com la necessitat d'incloure aquests coneixements obligatòriament en els plans d'estudi escolars des de la infantesa i l'adolescència.

L'organització impulsarà cursos de primers auxilis "intergeneracionals" perquè "cada cop hi ha més infants passen molt temps amb els seus avis i els volem donar eines per atendre'ls en cas que sigui necessari", ha dit Laura Ferré, del departament de formació de la Creu Roja, qui també ha assenyalat que ja han dissenyat "cursos de petit format" adaptats als seus horaris laborals de les persones.

Tot i així, tal i com ha destacat Aguilera, haver fet un curs de primers auxilis un cop a la vida no és suficient, ja que el record de les tècniques apreses comença a disminuir a partir del tercer any. Una altra de les necessitats que ha destacat Ferré ha estat la incorporació dels auxilis psicològics en l'ensenyament dels primers auxilis i proporcionar eines "perquè les persones coneguin com controlar millor les seves emocions i puguin donar una resposta més efectiva i resolutiva a l'hora d'actuar en una situació crítica, ja que els primers minuts són clau".

Promoure la prevenció

Promoure la prevenció per evitar situacions crítiques és clau. Per aquest motiu, l'informe analitza els hàbits a la llar, al carrer i en espais d'esbarjo com la platja o la muntanya, on es produeixen la majoria de les urgències. "A casa és on ens sentim més segurs però és on hi ha més riscos", ha destacat Ferré, que ha mencionat, per exemple, que "el 34,3% de les persones enquestades no fa servir catifes antilliscants i el 32,7% utilitza tamborets i altres superfícies per pujar-s'hi".
El repte de l'entitat, segons Aguilar, és "facilitar la formació i el reciclatge" a les persones per poder passar del 30% de persones formades actualment al 95%, xifra vigent a països com Noruega, Alemanya, Àustria i Islàndia.

Notícies relacionades
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
“Tenir fills és un factor de pobresa”: els infants ja són el grup d’edat més empobrit, amb un 36,5%
Save The Children i Unicef demanen accelerar el desplegament de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71