Càritas demana actuacions a l'administració per no deixar l'accés a l'habitatge "en mans del lliure mercat".

 









 

 

La meitat de barcelonins destinen més del 40% de la seva renda al lloguer
Càritas de Barcelona demana accions a l'administració per no deixar l'accés a l'habitatge "en mans del lliure mercat"

El 53% dels barcelonins destinen més del 40% de la seva renda al lloguer mentre que, a Europa, la mitjana de la renda destinada a l'habitatge arrendat és del 25%. A més, fins a 950.000 persones que viuen a la diòcesi de Barcelona (la ciutat i rodalies), és a dir, el 36%, no tenen un habitatge digne. A aquestes darreres, s'hi ha de sumar les que no tenen una llar i les que recorren als recursos habitacionals de les institucions.

Són xifres que Càritas de Barcelona ha presentat aquest dimecres en el seu darrer informe 'La llar és la clau' i que constaten que aquesta problemàtica, a la que s'hi afegeix el risc d'exclusió residencial, s'accentua entre la població més vulnerable com ara les persones estrangeres (72%), amb menors a càrrec (44%) o les aturades (69%).

Per aquest motiu, Càritas demana actuacions a l'administració per no deixar l'accés a l'habitatge "en mans del lliure mercat", tal com ha explicat el seu director, Salvador Busquets. A més, l'entitat proposa mesures com ara fixar límits de preus de lloguer o limitar les fiances a una sola mensualitat. Alhora, Busquets veu necessari augmentar l'estabilitat amb contractes més llargs, reconèixer el dret a l'energia, o adaptar les ajudes al lloguer a la realitat de cada territori.

Busquets admet que la recuperació econòmica no ha arribat als col·lectius més vulnerables i que tenen una situació "més dura" i situa la principal problemàtica al creixement dels treballadors pobres que, malgrat tenir contracte, no aconsegueixen sortir de la situació de pobresa. Busquets assenyala que, abans de la crisi, aquests treballadors pobres eren només el 5 o el 6% i en canvi ara ja representen el 15%. "El treball ja no és el motor de sortida de l'exclusió", ha conclòs Busquets.

Actualment, Càritas de Barcelona atén unes 24.000 persones mentre que abans de la crisi, el 2007, n'atenia poc més de 9.000.

Notícies relacionades
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
“Tenir fills és un factor de pobresa”: els infants ja són el grup d’edat més empobrit, amb un 36,5%
Save The Children i Unicef demanen accelerar el desplegament de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71