Crèdit: Proactiva Open Arms
Stop Mare Mortum, que havia interposat el recurs, ha celebrat la sentència, que considera que és “històrica”, “perquè és el primer cop que un tribunal espanyol condemna al seu govern per l’incompliment d’una decisió comunitària en el marc de les polítiques migratòries”.

 









 

 

Stop Mare Mortum celebra la sentència del Suprem, que condemna l’Estat per negar l’asil a 15.000 persones refugiades
El govern espanyol només va atendre el 12,85% de les peticions d’asil de les persones que ho esperaven als assentaments de Grècia i Itàlia

Aquest dimecres, el Tribunal Suprem va condemnar l’Estat espanyol per negar-se a acollir 15.000 persones refugiades de les 19.449 a què es va comprometre davant el Consell Europeu. Considera el tribunal que la promesa de l’Estat tenia “caràcters vinculant i obligatori”. Per això, el condemna a continuar la tramitació “en els termes previstos” i “de conformitat amb els acords que a partir d’ara adoptin les institucions comunitàries”.

Això suposa, segons els magistrats, que l’Estat només va atendre el 12,85% de les peticions d’asil de les persones que ho esperaven en els assentaments de Grècia i Itàlia. A més, recorden que l’Estat va rebutjar la possibilitat de la que disposava de reduir en un 30% la quota de refugiats que li pertocaven.  

D’aquesta manera, el 4 de març del 2018 l’Estat només havia ofert 2.500 places (1.875 de Grècia i 625 d’Itàlia). La sala conclou que les dificultats administratives que addueix el govern espanyol “no eximeixen de les obligacions” contretes i “no justifica la conducta d’omissió” del govern espanyol.

Stop Mare Mortum, que havia interposat el recurs, ha celebrat la sentència, que considera que és “històrica”, “perquè és el primer cop que un tribunal espanyol condemna al seu govern per l’incompliment d’una decisió comunitària en el marc de les polítiques migratòries”. A més, recorden que la decisió confirma que la voluntat política que va adquirir amb la Unió Europea era, de fet, “una obligació”.

La decisió del Suprem ha servit a l’entitat també per exigir al govern de Pedro Sánchez que emprengui “un canvi radical” en les polítiques migratòries i d’asil “més enllà de gestos puntuals”. Consideren que la sentència, a més, té una dimensió internacional, perquè apel·la al principi de solidaritat i posa de manifest que la responsabilitat d’acollida “no ha estat compartida”. De fet, a la seva demanda, Stop Mare Mortum demanava que s’ordenés al govern espanyol complir “immediatament” i amb caràcter “urgent” els compromisos signats.

 

Notícies relacionades
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
“Tenir fills és un factor de pobresa”: els infants ja són el grup d’edat més empobrit, amb un 36,5%
Save The Children i Unicef demanen accelerar el desplegament de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71