Crèdit: Andrés Salas | Unsplash
En el cas dels menors de 16 anys la taxa del risc de pobresa és del 28,5% i la gent gran d’un 15%, segons dades de l’Idescat.

 









 

 

La Taula del Tercer Sector alerta de la cronificació de la pobresa en els col·lectius més vulnerables
L'entitat reivindica la Renda Garantida com a “eina clau” per combatre la pobresa crònica i reclama un millor desplegament

La Taula del Tercer Sector alerta que la pobresa es cronifica en els col·lectius més vulnerables i castiga sobretot als infants i a la gent gran. En el cas dels menors de 16 anys la taxa del risc de pobresa és del 28,5% i la gent gran d’un 15%, segons dades de l’Idescat. Així, tot i que l’increment és més lleuger que la taxa dels infants, la xifra indica que les persones grans també segueixen notant els efectes de la crisi.

“És urgent prioritzar aquelles polítiques socials que ofereixin, als infants i a les seves famílies, oportunitats reals per trencar amb el cercle de la pobresa i evitar que aquesta sigui hereditària”, ha assenyalat la presidenta de l'entitat, Francina Alsina.

Per això, consideren com una “eina clau” un millor desplegament de la Renda Garantida de Ciutadania, motiu pel qual, ha explicat Francina, ja han traslladat al conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, que volen tenir “un paper actiu” en la implementació de la prestació. “L’objectiu és garantir que aquest dret social arriba al màxim de persones possibles”, ha dit Alsina.

Tanmateix, per a la Taula del Tercer Sector, la Renda Garantida no pot ser l'única mesura per combatre la pobresa i apunten que cal engegar altres polítiques de suport a les famílies vulnerables, sobretot en l'àmbit del treball, per aturar la precarietat laboral, i en l'habitatge, on cal incrementar el parc d'habitatge social i mesures per fer front a l'augment dels lloguers.

La presidenta de la Taula del Tercer Sector ha destacat, però, que aquesta no ha de ser l’única mesura per combatre la pobresa i que s’han de portar a terme altres polítiques socials de suport a les famílies més vulnerables per aturar la precarietat laboral i incrementar el parc d’habitatge social, especialment.

Les dades de l’Idescat també assenyalen que, segons la composició de la llar, la taxa de risc de pobresa més elevada és per a les famílies monoparentals, que se situa en el 35,3%. Malgrat ser el col·lectiu més vulnerable, la taxa de pobresa ha disminuït en 5,1 punts respecte el 2016.

 

Notícies relacionades
Ser dona i del col·lectiu LGTBIQ+ condiciona l’atenció en salut mental, denuncia la Federació Veus
L’entitat alerta que sovint es qüestiona la credibilitat de les dones amb rols de cures i les víctimes de violència masclista
“Tenir fills és un factor de pobresa”: els infants ja són el grup d’edat més empobrit, amb un 36,5%
Save The Children i Unicef demanen accelerar el desplegament de l’Estratègia de lluita contra la pobresa infantil
Cau la moratòria antidesnonaments al Congrés: més de 60.000 famílies queden desprotegides
PP, Vox i Junts voten en contra del decret, que també incloïa la revalorització de les pensions, entre altres mesures
Esplais, casals i agrupaments escoltes critiquen que Drets Socials no té “cap previsió” sobre la convocatòria d’ajuts
Les entitats alerten que la seva situació és “d’emergència”, ja que el seu finançament està “en risc”
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71