L'increment és de 166 euros mensuals en el cas de llar residència i de 66 euros en el cas de llar amb suport.

 









 

 

Incrementen els diners de butxaca per a les persones amb discapacitat derivada de malaltia mental que viuen en residències
Aquesta mesura beneficia a més de 2.200 usuaris dels serveis de llar amb suport i llar residència

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha incrementat els diners per a despeses personals o de butxaca per a les persones amb diversitat funcional derivada de malaltia mental que viuen en serveis residencials, concretament, en serveis de llar amb suport i llar residència.

L'increment és de 166 euros mensuals en el cas de llar residència i de 66 euros en el cas de llar amb suport. "L'objectiu d'aquesta mesura és afavorir encara més l'autonomia de les persones usuàries d'aquests serveis i potenciar la vessant comunitària", ha afirmat el secretari d'Afers Socials i Famílies, Francesc Iglesies, que assenyala també que "la possibilitat de disposar de més diners de butxaca contribueix a tenir més llibertat i més responsabilitat, elements essencials per a la seva autonomia i dret a decidir".

En la determinació de la participació de la persona beneficiària de les prestacions de servei no gratuïtes se li ha de garantir una quantitat dels seus ingressos per a despeses personals. Aquest import és conegut com a diners de butxaca i el seu càlcul, que varia segons el tipus de servei, està referit a l'Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC), actualment fixat en 7.967,73 euros anuals.

En el cas de les persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental, aquest increment passa del 75% al 100% en el cas llar amb suport i del 50 al 60% en llar residència. Això significa que hi haurà una proporció més elevada de persones usuàries d'aquests serveis amb copagament zero, que podrien passar de disposar 497,98 euros mensuals a 663,98 euros per les seves despeses personals, en el primer cas, i de 331,99 euros mensuals a 398,39 euros, en el segon cas.

Així, aquest augment implica que l'aportació de l'Administració en el finançament d'aquestes places residencials s'incrementa en gairebé 2,5 milions d'euros fruit de la disminució equivalent en copagament dels usuaris.

Es calcula que aquesta mesura beneficia a més de 2.200 usuaris i usuàries dels serveis de llar amb suport i llar residència per a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental.

Notícies relacionades
La Fundació ”la Caixa” destina més d’1 milió d’euros a 37 projectes d’entitats socials a les illes Balears
Entitats de defensa de les persones migrants reclamen garanties per fer efectiva la regularització extraordinària
ECAS, Coordinadora Obrim Fronteres i Regularización Ya exigeixen suport, transparència i coordinació per no deixar cap persona fora
Crida per posar fi a la infantilització de les persones amb síndrome de Down: “Vull que em tractin com a qualsevol altre adult”
Down Catalunya reivindica un tracte respectuós i coherent amb els drets de les persones amb discapacitat intel·lectual
Així s’organitzen els centres educatius contra els desnonaments de l’alumnat 
La Plataforma Docents 080 presenta una guia amb actuacions per defensar des de l’escola a les famílies en risc de perdre casa seva
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71