Banc de Sang
Actualment, només es cobreix un 39% de les immunoglobulines necessàries —les defenses que es troben dins el plasma— i caldria triplicar les donacions per arribar a cobrir tota la demanda que hi ha a Catalunya

 









 

 

El Banc de Sang vol sumar 1.000 donacions de plasma en una setmana per avançar cap a l’autosuficiència
Del 22 al 29 d’abril se celebra la Setmana Mundial de les Immunodeficiències Primàries amb donacions diàries

El Banc de Sang i Teixits s’ha marcat l’objectiu d’arribar a les 1.000 donacions de plasma entre el 22 i el 29 d’abril, coincidint amb la Setmana Mundial de les Immunodeficiències Primàries. La iniciativa s’emmarca dins el Repte d’Or 2023-2025, que vol assolir les 50.000 donacions anuals i aconseguir l’autosuficiència en plasma a Catalunya.

Actualment, només es cobreix un 39% de les immunoglobulines necessàries —les defenses que es troben dins el plasma— i caldria triplicar les donacions per arribar a cobrir tota la demanda que hi ha a Catalunya. Les persones amb immunodeficiències primàries, malalties minoritàries que afecten una de cada 2.000 persones, necessiten tractaments de per vida elaborats amb plasma. Això fa que les necessitats de plasma siguin tan importants.

Per aquest motiu, el Banc de Sang impulsarà, durant aquesta setmana, 43 campanyes especials de donació que se sumaran als 12 centres fixos hospitalaris d’arreu del territori. A més, la iniciativa es presenta amb un “equip d’or” format per donants habituals, receptors i professionals, que posen cara a aquesta cadena solidària sota el lema “Quan dones plasma, hi guanyem tots”.

El Banc de Sang recorda que de plasma se’n pot donar cada quinze dies, tant homes com dones, i anima els donants a fer-ho més sovint. L’any 2024, van donar plasma un total de 15.617 persones a Catalunya. I, tot i que 4.297 persones ho van fer per primera vegada, l’objectiu pendent és aconseguir que els donants que ja ho són, ho facin el doble de vegades. De fet, la mitjana de donacions de cada donant no arriba a les dues vegades l’any (1,91 el 2024).

L’entitat recorda que si cada donant ho fes quatre vegades l’any, coincidint, per exemple, amb el canvi d’estació, el repte per arribar a l’autosuficiència estaria assolit.

Així, per incentivar la donació, s’ha creat el Carnet de Donant d’Or, que premiarà amb experiències culturals o esportives aquelles persones que facin sis donacions entre el setembre de 2024 i el setembre de 2025.

Les persones interessades poden trobar més informació i apuntar-se a través del web del Banc de Sang.

Notícies relacionades
Trencant la soledat no desitjada: “Quan la persona s’aïlla és molt difícil sortir”
Sant Joan de Déu impulsa una setmana d’activitats i accions per visibilitzar la problemàtica, que cada cop afecta més els joves
Visibles II: l’art urbà que denuncia l’arquitectura hostil
Impulsat per Arrels Fundació, el projecte dona visibilitat a les persones sense llar i fa reflexionar la ciutadania des del carrer
“La DGPPIA i la fiscalia són còmplices de la vulneració sistemàtica dels drets dels infants migrats”
Irídia i Novact reclamen respectar la documentació oficial dels menors sols i no fer proves d’edat sistemàticament
En la recerca d’un ideal: com afecta la pressió estètica a la salut mental dels joves
El 60% dels adolescents a Barcelona estan insatisfets amb la seva imatge corporal
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71